تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۰۶۶۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مصری در برنامه تیتر امشب:

دولت پس از ۱۰ سال لایحه‌ای برای رفع قوانین مزاحم تولید ارائه نکرده است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی، گفت: ۱۰ سال است که از دولت تقاضا می‌کنیم تا برای رفع قوانین مزاحم تولید لایحه‌ای ارائه کند.

به گزارش می‌متالز، عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص بهبود فضای کسب و کار و چالش‌های صدرو مجوز، گفت: حدود ۱۲ سال است که به دنبال تسهیل در صدور مجوز‌ها هستیم، اما محقق نشده و هربار موانع جدیدی به دنبال قوانینی که وضع شده ایجاد می‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئول تسهیل مسیر تولید وزارت اقتصاد است، ادامه داد: موضوع تسهیل مسیر تولید و کسب و کار هر هفته در کمیسیون ویژه حمایت از تولید و رفع موانع مطرح می‌شود.

عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف ذاتی اقتصادی دستگاه‌ها، گفت: ۱۰ سال است که از دولت تقاضا می‌کنیم تا برای رفع قوانین مزاحم تولید لایحه‌ای ارائه کند. هر طرحی نیز که مجلس مطرح می‌کند با انتقاد دستگاه‌های اجرایی مواجه می‌شود.

مصری با تاکید بر اینکه برای رفع موانع تولید، باید دستگاه‌های اجرایی قوانین مزاحم را بردارند عنوان کرد: در صورت همراهی نکردن دستگاه‌ها و هریک از این عوامل تولید، حذف قوانین دست و پاگیر به مشکل می‌خورد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ناهماهنگی برخی دستگاه‌ها و بانک‌ها در حل مشکل تولید کنندگان و رفع موانع تولید، گفت: پیگیری‌های مجلس به نتیجه‌ای نرسیده و کوتاهی وزارت اقتصاد علت اصلی این مسائل است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، سیزده سال پیش به تصویب رسید و دولت را مکلف به تسهیل شرایط واگذاری کرد، ادامه داد: پیش از این هم مجلس شورای اسلامی روز نهم دی ماه سال گذشته از توضیحات وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره مشکلات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه قانع نشد و به وزیر اقتصاد و دارایی کارت زرد داده بود.

مصری با بیان اینکه دولت در ارائه لوایح در رابطه با کسب و کار تنبل است، گفت: ساماندهی مجوز‌های کسب و کار، لغو مجوز‌های دست و پاگیر و تسهیل و تسریع صدور مجوز‌های ضروری برای فعالان اقتصادی از زمان تصویب قانون برنامه پنجم توسعه از مهمترین موضوعات در حمایت از رونق تولید بوده، اما با وجود تصویب قوانین و مقررات متعدد همچنان معضل مجوز‌ها در روند تولید خلال ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده