تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۱۸
بازدید: ۷۶۲
کد خبر: ۲۰۶۸۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کرمان:

تولید سیمان در کرمان بیشتر از مصرف است

‌می‌متالز - استاندار کرمان گفت: تولید مرغ و سیمان در کرمان کم نیست، اما شاهد تشکیل صف‌هایی هستیم که باعث شرمندگی است لذا دستگاه قضایی در این زمینه به هیچ مدیر، دلال و رابطی رحم نکند.

به گزارش می‌متالز، علی زینی وند ظهر پنجشنبه در دومین جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به وضعیت تولید و توزیع سیمان در استان افزود: آنچه که مشخص است این است که تولید سیمان بیشتر از مصرف استان است. سه کارخانه سیمان در استان در حال فعالیت هستند لذا قابل قبول نیست که شاهد آشفته بازار سیمان باشیم در نتیجه این شرایط نشان از وجود فساد در استان است.

وی با بیان این مطلب که مصوبات خوب است، اما معلوم نیست اجرایی شود، بیان داشت: در زمینه مرغ و سیمان، تولید ما کم نیست، اما شاهد تشکیل صف‌هایی هستیم که باعث شرمندگی می‌شود لذا دستگاه قضائی اصلاً در این زمینه به هیچ مدیرف دلال و رابطی رحم نکند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه برخی مرغ فروشی‌ها سهمیه خود را به رستوارن‌ها اختصاص می‌دهند، تصریح کرد: همه مردم بازرس ما بشوند و سازمان صمت تلفن‌های خود را به گوش بگذارد. در بحث سیمان غیر از عاملان کسی حق توزیع را ندارد و باید روزانه آمار در سامانه ثبت شود.

وی با بیان این مطلب که نیروی انتظامی باید نظارت داشته باشد و اولویت سیمان هم میزان مصرف شمال و جنوب استان است، بیان داشت: دادستانی و تعزیرات باید به جد ورود پیدا کند همچنین همه فرمانداران عاملان خود را شناسایی و آمار خود را به استانداری اعلام کنند.

زینی وند با اشاره به اینکه یک پاکت سیمان هم که از کارخانه خارج می‌شود ما باید بدانیم که این سیمان به کجا می‌رود، اظهار داشت: سازمان صمت شمال و جنوب استان باید ظرف یک هفته عاملان را احراز هویت کرده و به استانداری اعلام کنند.

وی گفت: از هر استانی که امکان پذیر است مرغ را وارد کنند و براساس آنالیز انجام شده کرایه بار، مورد محاسبه قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده