تاریخ: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۴۹
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۲۱۱۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

درخواست برای بازگشایی کارخانه «سیمان فرجاد» بعد از سال‌ها انتظار

‌می‌متالز - تعدادی از اهالی و جوانان جویای کار شهرستان «خوشاب» استان خراسان رضوی خواستار تعیین تکلیف کارخانه سیمان فرجاد و رفع مشکلات و بازگشایی این پروژه عمرانی شدند.

به گزارش می‌متالز، تعدادی از اهالی و جوانان جویای کار شهرستان «خوشاب» استان خراسان رضوی، خواستار تسریع در حل مشکلات و رفع موانع راه‌اندازی کارخانه سیمان فرجاد بعد از ۴سال شدند.

یکی از اهالی شهرستان «خوشاب» در تشریح مشکلات این واحد نیمه کاره گفت: کارخانه سیمان فرجاد که در سه‌کیلومتری راه‌آهن سلطان‌آباد به سبزوار واقع شده، ساخت فاز یک آن تقریبا به اتمام رسیده، اما تقریبا از ۴سال پیش بدون هیچ تولیدی تعطیل است. در حال حاضر اهالی منطقه و شمار زیادی از جوانان جویای کار در انتظار بازگشایی کارخانه از سوی مسوولان هستند.

به گفته وی؛ مهمترین مشکل حال حاضر که برخی مسوولان مطرح کرده‌اند؛ اختلافات مالی سهامداران و بدهی مالی کارخانه برای ادامه کار است و بار‌ها موضوع شروع به کار آن مطرح شده، اما ظاهرا برخی سرمایه‌گذاران اصلی کارخانه عقیده دارند تا اعضای هیات مدیره تغییر نکند و وضعیت سهامداران مشخص نشود، امکان تولید وجود ندارد.

وی با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسوولان وقت برای راه‌اندازی این کارخانه، افزود: بخش دیگری از مشکلات این کارخانه موضوع پرونده شکایت برخی سهامداران و طلبکاران از جمله کارگرانی است که پیش از این در این کارخانه مشغول کار بوده‌اند. از قرار معلوم با تامین اعتبار، مشکلات مالی این واحد تولیدی قابل رفع شدن است.

این کارگر با بیان اینکه کارخانه سیمان فرجاد دومین کارخانه تولید سیمان در شهرستان سبزوار است، گفت: باتوجه به شرایط بد اشتغال در شهرستان «خوشاب» و اینکه شرکت سیمان فرجاد در صورت راه‌اندازی می‌تواند یکی از منابع درآمدی و اشتغال دست‌کم صد کارگر به‌صورت مستقیم باشد، از مسوولان درخواست داریم برای آغاز فعالیت این کارخانه، هرچه سریعتر اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده