تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۸
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۶۸۷۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

درخواست برای بازگشایی کارخانه «سیمان سمنگان» بعد از ۱۸ سال انتظار

‌می‌متالز - تعدادی از اهالی وجوانان جویای کار شهرستان «مانه‌وسملقان» استان خراسان شمالی خواستار تسریع در ساخت کارخانه سیمان سمنگان ورفع مشکلات و بازگشایی این پروژه عمرانی شدند.

به گزارش می‌متالز، تعدادی از اهالی و جوانان جویای کار شهرستان «مانه‌وسملقان» استان خراسان شمالی، خواستار تسریع در حل مشکلات و رفع موانع راه‌اندازی پروژه سیمان سمنگان بعداز ۱۸ سال از کلنگ زنی شدند.

یکی از اهالی شهرستان «مانه‌وسملقان» در تشریح مشکلات این واحد نیمه کاره گفت: کارخانه سیمان سمنگان که در استان خراسان شمالی واقع شده از ۱۸سال پیش در حال ساخت است و حدود ۳۵ تا ۴۰درصد ساخت آن پیشرفت فیزیکی داشته است. در حال حاضر اهالی منطقه و شمار زیادی از جوانان جویای کار در انتظار بازگشایی کارخانه از سوی مسوولان هستند.

به گفته وی؛ مهمترین مشکل حال حاضر که برخی مسوولان مطرح کرده‌اند؛ نداشتن توجیه اقتصادی برای ادامه کار است و بار‌ها موضوع تغییر کاربری آن مطرح شده، اما سرمایه‌گذار فعلی کارخانه عقیده دارد تولید سیمان به‌صرفه است و باید احداث کارخانه به پایان برسد.

وی با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسوولان وقت برای راه‌اندازی این کارخانه، افزود: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که اخیرا رئیس جمهور در سفر اخیر خود به استان خراسان شمالی داشته‌اند، با تامین اعتبار دستور رفع مشکلات این واحد تولیدی صادر شده و از آن موقع تاکنون ما اهالی شهرستان مانه و سملقان در انتظار اقدام جدی دولت برای بازگشایی کارخانه هستیم.

این کارگر با بیان اینکه این شرکت به عنوان یکی از مراکز مهم صنعتی استان به ویژه در حوزه تولید شناخته شده است، گفت: باتوجه به شرایط بد اشتغال در شهرستان «مانه‌وسملقان» و اینکه شرکت سیمان سمنگان در صورت راه‌اندازی می‌تواند یکی از منابع درآمدی و اشتغال دست‌کم هزار کارگر به‌صورت مستقیم باشد، از مسوولان درخواست داریم برای آغاز فعالیت این کارخانه، هرچه سریعتر اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده