تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۱
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۲۶۴۵۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سیمان سمنگان خراسان شمالی با هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات احیا می‌شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در سفر دولت به استان، تامین و پرداخت یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی برای احیای سیمان سمنگان استان در شهرستان مانه و سملقان مصوب شد که امید می رود گامی برای توسعه این استان باشد.

به گزارش می‌متالز، حسین حاجی بگلو روز سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در صورتی که آستان قدس رضوی به هر علت نتواند برای احیای سیمان سمنگان پای کار باشد وزارت صمت در این زمینه پیگیری‌هایی لازم را دارد، زیرا رویکرد و همت دولت بر احیای این واحد صنعتی ناتمام استان است.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان بویژه مانه و سملقان منتظر احیای این واحد صنعتی هستند که امید می‌رود با رویکرد دولت سیزدهم، محقق شود.


مشکل تامین ماده اولیه آلومینای ایران


حاجی بگلو درباره مشکل تامین ماده اولیه در کارخانه آلومینای ایران در شهرستان جاجرم گفت: بخش زیادی از ماده معدنی مورد نیاز آلومینای ایران از معدن تاش در استان سمنان برداشت می‌شد، اما برداشت این ماده معدنی از سال‌های پیش به علت مشکلات اجتماعی متوقف شده است، توقف برداشت ماده معدنی بوکسیت از معدن تاش به عنوان ماده اولیه مورد نیاز آلومینا، سبب شده تا این کارخانه دچار مشکل و ناچار به واردات شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: اکنون بخشی از نیاز آلومینا به ماده اولیه از خارج کشور وارد می‌شود.

وی گفت: حل مشکل برداشت از معدن تاش در استان سمنان در سطح ملی در دست پیگیری است و در سفر دولت دکتر رییسی به استان مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد دولت و رییس جمهور بر حل این مشکل اجتماعی است و به یقین برداشت از معدن تاش از سر گرفته می‌شود.


بلاتکلیفی معدن آلبلاغ در اسفراین


حاجی بگلو درباره بلاتکلیفی ۹ ماهه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در معدن آلبلاغ شهرستان اسفراین گفت: رویکرد مسوولان ارشد شهرستان اسفراین بر مشارکت مردم در بهره مندی مردم این منطقه از مزایای این معدن است از این رو تلاش دارند تا شرکت توسعه و عمران این شهرستان برای سرمایه گذاری وارد عرصه شود.

وی گفت: ۹ ماه گذشته گواهی کشف برای معدن آلبلاغ صادر شده است، اما هنوز ابلاغ نشده است از این رو ایمیدرو نتوانسته است برای جذب سرمایه گذار اقدام کند، البته در این زمینه رویکرد مسوولان ارشد شهرستان اسفراین بر این است که سرمایه گذاری به وسیله شرکت توسعه و عمران اسفراین انجام شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته سرمایه گذاری قرارگاه خاتم الانبیا در این معدن هم مطرح است.

وی با اشاره به دستاورد‌های سفر رییس جمهور به استان اظهار داشت: در این سفر ۱۲ هزار میلیار تومان اعتبار تسهیلاتی مصوب شده است که این رقم می‌تواند گامی بزرگ برای توسعه استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: تصویب ۱۱۹ مصوبه در این سفر برای این استان محروم می‌تواند عقب ماندگی‌ها در شاخص‌های توسعه استان را کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان شمالی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده