تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۱۹
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۲۶۴۵۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نماینده بجنورد در مجلس: مطالبه مهم مردم خراسان شمالی تکمیل کارخانه سیمان سمنگان است

‌می‌متالز - نماینده مردم بجنورد٬ مانه و سملقان٬ گرمه٬ جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل ساخت کارخانه سیمان سمنگان مطالبه مهم مردم خراسان شمالی از دولت سیزدهم است.

به گزارش می‌متالز، محمد وحیدی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به خراسان شمالی و مصوبات این سفر اظهار داشت: فساد ستیزی، در بین مردم بودن و عدالت‌محور بودن٬ سه ویژگی بسیار خوب این دولت است که برای مردم بسیار ارزشمند است.

وی افزود: اگر دولت‌هایی که در رفت و آمد هستند ویژگی‌های خراسان شمالی را به خوبی شناسایی کرده و از ظرفیت‌ها استفاده کنند٬ خراسان شمالی ارتقا می‌یابد.

نماینده مردم بجنورد٬ مانه و سملقان٬ گرمه٬ جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خراسان شمالی در شاخص‌هایی همچون فقر و فلاکت و تورم رتبه دوم کشوری را دارد. متاسفانه سهام اعتبارات استان در حوزه کسب و کار و اعتبارات ملی بسیار پایین است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان شمالی در حوزه کسب و کار رتبه ۱۹ کشور را دارد. در شاخص امید به زندگی جایگاه ۳۰ کشور را به خود اختصاص داده‌ایم که تمام شاخص‌های پایین خراسان شمالی٬ ریشه در مشکلات مدیریتی استان دارد. اما در حوزه منابع انسانی و شاخص سواد و تحصیلات دانشگاهی جزء چهار استان برتر کشور هستیم.

وحیدی با درخواست از ریاست جمهوری برای حل ریشه‌ای مشکلات استان خراسان شمالی اظهار داشت: حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خراسان شمالی ملزم به نگاه مثبت و ویژه به حوزه تولید دانش بنیان است. در دوره مدیریتی آیت الله رئیسی در آستان قدس٬ احیای پروژه سیمان سمنگان آغاز شد و انتظار داریم شخص رئیس جمهور این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده