تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۵۸
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۶۱۰۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
یک مسوول:

آستان قدس محدوده‌های معدنی بلوکه کرده در کارخانه سیمان سمنگان را آزاد کند

‌می‌متالز - رئیس نظام مهندسی معدن خراسان شمالی تاکید کرد: شرکت آستان قدس محدوده‌های معدنی بلوکه کرده در کارخانه سیمان را آزاد کند.

به گزارش می‌متالز، سجادی با اشاره به اینکه کارخانه سیمان سمنگان از حدود سال ۸۴ توسط شرکت آستان قدس در شهرستان مانه و سملقان شروع به ساخت کرده است، اظهار کرد:، اما بعد از گذشت چند سالی عملیات اجرای پروژه متوقف شد.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه ۲۰ سالگی قرار دارد، گفت: برای اجرای این پروژه چندین محدوده معدنی و حلقه چاه در بلوکه این شرکت قرار گرفته است و اگر این شرکت قصد اتمام پروژه را ندارد حداقل محدوده‌های معدنی را آزاد کند.

سجادی افزود: محدوده‌های معدنی بلوکه شده حدود ۲۵ کیلومتر است که از نوع مارنی و آهکی هستند و با آزاد شدن آن‌ها می‌توان یک کارخانه سنگ شکن برای تولید مصالح ساختمانی شهرستان راز و جرگلان تاسیس کرد.

وی ادامه داد: در شهرستان راز و جرگلان حتی یک کارخانه تولید شن و ماسه وجود ندارد و مردم این منطقه مجبور هستند هزینه‌های زیادی را برای خرید و حمل این مواد به شهرستان پرداخت کنند.

سجادی خاطرنشان کرد: متاسفانه تاسیسات این کارخانه در حال تخریب شدن هستند و بیشتر آهن آلات آن نیز توسط سارقان به سرقت رفته است.

به گفته وی برای اجرای این پروژه رقم ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده