تاریخ: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۶۱۵۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
امام جمعه خلخال:

ممنوعیت صدور مجوز جدید معدن شن و ماسه قابل تقدیر است

‌می‌متالز - امام جمعه خلخال گفت: با برداشت‎‎‎‎‎‎‎‎های بی‎‎‎‎‎‎‎‎رویه شن و ماسه در خلخال و تخریب محیط زیست، در آینده نزدیک شاهد خسارات جبران‎‎‎‎‎‎‎‎‎ناپذیری در منطقه خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، حجت‎‎‎‎‎الاسلام کریم اسدی اظهار داشت:استان گیلان هرگونه صدور مجوز معادن شن و ماسه را به دلیل حفظ محیط زیست مناطق خودشان ممنوع اعلام کرده است، اما شهرستان خلخال همچنان شن و ماسه گیلان را به قیمت تخریب محیط زیست و پوشش گیاهی تامین می‎‎‎‎‎‎کند.

وی با تشکر از شورای تأمین شهرستان خلخال، فرماندار شهرستان و نماینده خلخال و کوثر که صدور مجوز جدید تأسیس معادن برداشت شن و ماسه در خلخال ممنوع کردند، خواستار پیگیری هر چه بیشتر مسوولین خلخال در خصوص موضوعاتی شد که به نفع شهرستان خلخال است.

امام جمعه خلخال با انتقاد از برخی مدیران کل استانی گفت: با وجود اینکه دولت در سراسر کشور سرشاخه زنی درختان گردو را از تظر اقتصادی به نفع مردم می‎‎‎‎‎‎‎‎داند، اما امسال برای درختان گردو در منطقه خلخال یارانه‎‎‎‎‎‎‎‎ای اختصاص نداده است و از استاندار خواست تا این موضوع مهم را پیگیری و نتیجه را به اطلاع اهالی خلخال ارائه دهد.

حجت الاسلام اسدی از عملی نشدن وعده‌های مسوولین ارشد کشوری برای توسعه خلخال ابراز نارضایتی کرد و گفت: نمونه بارز آن در بارش سیگین برف سال ۹۸ بود که وعده نوبخت، رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه و معاون اول رئیس جمهور در خصوص تأمین تجهیزات برفروبی و جبران خسارات، عملی نشد. همچنین در سفر رییس جمهور کنونی به استان و حضور مسعود میر کاظمی رئیس برنامه و بودجه کل کشور وی در جمله‎‎‎‎‎‎ای عنوان نمود که «تونل الماس با من»، ولی چنان استنباط می‎‎‎‎‎شود که این امر هم عملی نخواهد شد.

منبع: خلخالیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده