تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۶
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۶۱۹۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
امام جمعه خلخال:

فعالیت‌های نامتعارف معادن در خلخال تهدید جدی برای محیط زیست است

‌می‌متالز - امام جمعه شهرستان خلخال گفت: ادامه فعالیت معادن سنگ، شن و ماسه با صدور مجوز‌های بی‌حساب و کتاب از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل بزرگترین معضل و تهدید زیست محیطی برای خلخال است.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام کریم اسدی ظهر چهارشنبه در نشست با سرپرست حفاظت محیط زیست خلخال اظهار کرد: نتیجه تلاش جمعی و عمومی برای حفظ محیط زیست، پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و عمل به اعتقادات دینی و باور‌های اخلاقی است.

وی با اشاره به نقش محیط زیست سالم در توسعه صنعت گردشگری خاطرنشان کرد: ادامه فعالیت معادن سنگ، شن و ماسه با صدور مجوز‌های بی‌حساب و کتاب از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بزرگترین معضل و تهدید زیست محیطی این شهرستان است.

امام جمعه خلخال با توصیه مردم به حفظ و حراست از محیط زیست به عنوان یک موهبت الهی و نگهداری درست برای تحویل به آیندگان افزود: در هیچ دینی به اندازه دین اسلام به پرهیز از انجام اقدامات آلوده‌کننده محیط زیست و تلاش برای پاکیزه نگهداشتن آن تاکید نشده است.

در این نشست سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال نیز اظهار کرد: سال گذشته ۴۲ قبضه سلاح شکاری و جنگی قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد.

نعمت‌الله جوانمردی با تبریک مناسبت هفته محیط زیست خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۴ قبضه سلاح شکاری قاچاق شامل سلاح گلوله‌زنی و ساچمه‌زنی، یک قبضه سلاح جنگی و ۱۷ قبضه سلاح شکاری دارای مجوز حمل است که توسط شکارچیان متخلف برای شکار و کشتار غیرمجاز وحوش مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به افزایش موارد مربوط به نگهداری، حمل و استفاده از سلاح غیرمجاز در مناطق حفاظت شده از تهدید جمعیت جانوری این شهرستان و ناشی از فراوانی سلاح غیرمجاز شکاری در منطقه خبر داد.

سرپرست محیط زیست خلخال افزود: آمار مربوط به کشف و ضبط سلاح‌های قاچاق شکاری و گلوله‌زنی جنگی خلخال در سال گذشته بیش از ۲ برابر سلاح‌های قاچاق کشف شده در مناطق مختلف استان اردبیل است.

جوانمردی با اشاره به جذب نیروی انسانی در سال جاری و اضافه شدن سه نفر از استخدامی‌ها به محیط‌بانان خلخال اظهار امیدواری کرد؛ تا پایان سال با پیگیری مسوولان حفاظت محیط زیست محیط‌بان جدید جذب اداره محیط زیست خلخال شده و کمبود نیروی انسانی در این اداره برطرف شود.

وی افزود: با اختصاص اعتبار لازم از محل اعتبارات پروژه‌های پیشران مورد تاکید استاندار استان اردبیل، محل بازدید حیات وحش در زیستگاه کرنق از طرح‌های مصوب طرح مدیریت منطقه حفاظت شده آق‌داغ اجرایی خواهد شد.

جوانمردی گفت: مطالعات اجرای طرح پارک ملی حیات وحش در منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال تمام شده و در آینده نزدیک با تصویب شورای عالی محیط زیست عملیاتی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده