تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۶
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۲۶۰۷۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار اردبیل تاکید کرد؛

ممنوعیت صدور مجوز برای معادن جدید در خلخال

‌می‌متالز - استاندار اردبیل گفت: با تصمیم مسئولان شهرستان خلخال مقرر شد تا هیچ‌گونه مجوز جدید استخراج و اکتشاف معدن در خلخال صادر نشود.

به گزارش می‌متالز، سید حامد عاملی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای معدن که با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی در استانداری اردبیل برگزار شد، به ساماندهی معادن استان به ویژه در بخش استخراج مصالح ساختمانی اشاره کرد و گفت: شایسته است از ظرفیت این معادن و محصول برداشت شده آن در پروژه‌های عمرانی و فنی استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه ورودی و خروجی معادن استان باید ایمن‌سازی شده تا خطری متوجه جان مردم نشود، اظهار کرد: شایسته است راهداری در صدور مجوز در کنار توجه به حریم قانونی مجوز‌های معدنی نسبت به ایمن‌سازی راه‌های ورودی و خروجی به این معادن توجه کرده و ضمانت‌نامه‌های مورد نظر را از فعالان این حوزه دریافت کنند تا دستگاه‌ها و ماشین‌آلات سنگین ورودی و خروجی به این معادن مشکلاتی را برای مردم رقم نزند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با تاکید مسوولان شهرستان خلخال و تصمیم شورای تأمین قرار شد از صدور مجوز جدید برداشت معادن در خلخال به ویژه شن و ماسه جلوگیری شده و به هیچ عنوان اجازه این استخراج داده نشود.

عاملی افزود: امیدواریم به تناسب ظرفیت معادن استان برداشت اصولی انجام و حق و حقوق دولتی نیز پرداخت شود تا فعالیت‌ها به دور از تخریب محیط زیست و ایجاد آلایندگی در فضای عمومی به شکل مطلوب به انجام برسد.

در این جلسه مدیران حوزه صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز ضرورت تسهیل در صدور مجوزها، لغو برخی از مجوزها، اصلاح و دریافت ضمانت‌نامه از برخی فعالان این بخش را در ایمن‌سازی جاده‌ها و مسیر‌های ورودی و خروجی یادآور شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده