تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۸
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۶۲۷۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت بوشهر:

نرخ شن و ماسه اعلام شد/ قیمت پایینِ مصالح ساختمانی در بوشهر

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: نرخ‌های جدید انواع شن و ماسه از سوی انجمن صنفی کارفرمایی صنایع و معادن استان انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، مهدی صفوی ظهر روز سه‌شنبه با اشاره به تحقق شعار " تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین " اظهار کرد: حمایت از تولیدکنندگان صنایع معدنی استان در راستای توسعه سرمایه گذاری، اشتغال و تامین مصالح مورد نیازپروژ‌های مختلف عمرانی و ساختمانی ضروری است.

وی اضافه کرد: پیگیری مسائل و مشکلات صنایع معدنی از جمله واحد‌های شن و ماسه از ابتدای سالجاری تا کنون به منظور استمرار فعالیت و افزایش تولید از طریق جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مسوولین دستگاه‌های اجرایی مورد دستور کار جدی قرار داشته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به دستورالعمل نرخ گذاری کالا و خدمات صنفی که دسته بندی آن در ۳ گروه کالایی است اعلام کرد: شن و ماسه مشمول گروه سوم اولویت‌های نرخگذاری بوده و مشمول نرخ گذاری دستوری نیستند و همچنین نرخ این قبیل کالا‌ها بر اساس ضوابط هیات تعیین و تصویب قیمت‌ها توسط بخش تولیدی تعیین می‌شود.

صفوی عنوان کرد: تعیین نرخ‌های جدید انواع شن و ماسه از سوی انجمن صنفی کارفرمایی صنایع و معادن استان به منظور افزایش کیفیت محصول و تامین بخشی از هزینه‌های فرایند تولید انجام شده است.

وی ضمن بیان این مطلب که نرخ‌های جدید تنها مربوط به تولید کالا‌های منطبق با شرایط استاندارد بوده و به هیچ وجه کالا‌های غیر استاندارد را شامل نمی‌شود، اضافه کرد: نظارت مستمر بر قیمت و کیفیت محصولات واحد‌های تولیدی شن و ماسه با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط از قبیل اداره کل استاندارد به منظور برخورد با تخلفات احتمالی با جدیت در سطح استان اجرا می‌شود.


تعرفه مصالح در استان بوشهر نسبت به استان‌های همجوار کمتر است


رئیس انجمن صنفی کارفرمایی صنایع معادن وتولیدکنندگان شن وماسه استان بوشهر نیز درخصوص نحوه افزایش تعرفه مصالح تولیدی واحد‌های شن وماسه استان بوشهر گفت: باتوجه به سقف تعرفه سال‌های قبل که درمقایسه با سایر استان‌ها کمتر اعمال می‌شد انجمن صنفی نسبت به تهیه انالیز تولید اقدام کرد وچون هزینه‌های تولید براساس تورم موجود افزایش داشت لذا انالیز پیشنهادی براساس افزایش‌های بازار تنظیم و مراتب جهت هماهنگی به حوزه‌های مرتبط با تنظیم بازار ارسال شود.

حسین دهار اضافه کرد: در جریان بررسی انالیز پیشنهادی این تشکل صنفی با ملاحظه افزایش هزینه‌ها و از طرفی قدرت خرید مصرف کنندگان محترم درتعیین نرخ واقعی از نظرات کارشناسان محترم اقتصادی استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: درحال حاضر قیمت نهایی در آخرین نشست اعضای هیات مدیره انجمن صنفی مورد تصویب قرار گرفت در نتیجه افزایش قیمت قبلی کم لن یکن اعلام شد و تعرفه نهایی به همه واحد‌های تولیدی و معاونت محترم امور عمرانی و سازمان صنعت معدن وتجارت استان و دفترفنی استانداری و همه فرمانداری‌های شهرستان‌های تابعه ارسال شده است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی صنایع معادن وتولیدکنندگان شن وماسه استان بوشهر تصریح کرد: تعرفه فروش مصالح شن وماسه دراستان بوشهر از قیمت فروش استان فارس و استان‌های همجوار کمتر است و مقرر شده است در آینده نسبت به برابری تعرفه با سایر استان‌ها اقدام شود.

دهار افزود: متاسفانه درزمینه اقدامات فوق با واکنش‌های مختلفی مواجه بوده ایم وحتی زمینه ایجاد تتش نیز درحال شکل گیری بود که الحمدالله با هماهنگی‌های انجام شده و همت والای تولیدکنندگان زحمت کش این صنعت تعرفه فوق تصویب و جهت اجرا به تولیدکنندگان محترم اعلام شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده