تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۶
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۲۶۲۵۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان بوشهر:

صنایع معدنی استان بوشهر حمایت ویژه می‌شوند

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تولیدکنندگان حوزه صنایع معدنی این استان در راستای توسعه سرمایه گذاری، اشتغال و تامین مصالح مورد نیاز پروژ‌های مختلف عمرانی و ساختمانی حمایت ویژه می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، مهدی صفوی روز سه‌شنبه در بررسی وضعیت صنایع معدنی استان بوشهر اظهار کرد: پیگیری مسائل و مشکلات صنایع معدنی واحد‌های شن و ماسه به منظور استمرار فعالیت و افزایش تولید در استان بوشهر در اولویت اداره کل صمت استان قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به دستورالعمل نرخ گذاری کالا و خدمات صنفی بیان کرد: شن و ماسه در گروه سوم اولویت‌های نرخ‌گذاری قرار داشته و مشمول نرخ گذاری دستوری نمی‌شوند.

صفوی ادامه داد: نرخ این قبیل کالا‌ها بر اساس ضوابط هیات تعیین و تصویب قیمت‌ها توسط بخش تولیدی تعیین می‌شود.

وی عنوان کرد: تعیین نرخ‌های جدید انواع شن و ماسه از سوی انجمن صنفی کارفرمایی صنایع و معادن استان به منظور افزایش کیفیت محصول و تامین بخشی از هزینه‌های فرایند تولید اجرایی شده است.

صفوی تاکید کرد: نرخ‌های جدید تنها مربوط به تولید کالا‌های منطبق با شرایط استاندارد بوده و به هیچ وجه کالا‌های غیر استاندارد را شامل نمی‌شود.

مدیرکل صمت استان بوشهر گفت: نظارت مستمر بر قیمت و کیفیت محصولات واحد‌های تولیدی شن و ماسه با همکاری سایر دستگاه.‌های مرتبط از قبیل اداره کل استاندارد به منظور برخورد با تخلفات احتمالی با جدیت در سطح استان اجرا می‌شود.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی صنایع معادن و تولیدکنندگان شن و ماسه در استان بوشهر نیز گفت: تعرفه فروش مصالح شن وماسه دراستان بوشهر از قیمت فروش استان فارس و سایر استان‌های همجوار کمتر است که مقرر شده در آینده نسبت به برابری تعرفه با سایر استان‌ها اقدام شود.

حسین دهار افزود: در زمینه رفع مشکلات تولیدکنندگان نیز نشست‌های بسیار خوبی با مدیرکل سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر برگزار شد که در زمینه رفع فوری مشکلات واحد‌های تولیدی از جمله افزایش سهمیه سوخت و کاهش حقوق دولت معدن تصمیم‌های لازم اجرایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بوشهر

عناوین برگزیده