تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۳۹۰
کد خبر: ۲۶۲۶۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

چالش جهانی تامین مواد معدنی حیاتی

‌می‌متالز - با افزایش تقاضای جهانی برای مواد معدنی کلیدی، که برای انرژی پاک و سایر فناوری‌ها ضروری هستند، ایالات متحده امریکا، کانادا و سایر کشور‌ها به دنبال مشارکت جدیدی هستند. انتظار می‌رود در دهه‌های آتی تقاضای مواد معدنی، چون نیکل، لیتیوم و کبالت به شدت افزایش یابد که امریکا نیز به میزان بالایی از این مواد معدنی نیاز دارد تا به اهداف کاهش آلاینده‌های زیست محیطی خود دست یابد.

به گزارش می‌متالز، تا سال ۲۰۵۰ کانادا برای رسیدن به اهداف انرژی پاک نیاز به ۶ برابر میزان مصرف فعلی لیتیوم خود خواهد داشت. این کشور یکی از عرضه کننده‌های اصلی مواد معدنی حیاتی است.

این مواد معدنی، مواد اولیه حیاتی برای تولید باطری، خودرو‌های برقی، توربین‌های بادی و پنل‌های خورشیدی هستند و در کالا‌های بسیار دیگری از کامپیوتر گرفته تا لوازم خانگی نیز مصرف دارند.

هدف این برنامه مشارکتی کمک به تسریع سرمایه گذاری دولت‌ها و بخش خصوصی در فرصت‌های استراتژیک است که از بالاترین استاندارد‌های زیست محیطی، اجتماعی و دولتی پیروی کند. در این راستا دولت امریکا با کانادا برای تقویت زنجیره تامین منطقه‌ای برای مقابله با تسلط چین در این بخش همکاری می‌کند.

این برنامه مشارکتی، علاوه بر کانادا و امریکا، شامل استرالیا، فنلاند، فرانسه، آلمان، ژاپن، کره جنوبی، سوئد، بریتانیا و اتحادیه اروپا می‌باشد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده