تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۱۶
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۶۲۵۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گلایه کرد:

عدم استقبال حوزه معدن از کلاس‌های فنی و حرفه‌ای

‌می‌متالز - کامرانی فرد با بیان اینکه استقبال حوزه معدن از کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای خوب نیست، گفت: شورای مهارت را در شهرستان‌ها با هدف متمرکز کردن آموزش‌ها و اعتبارات برای فعالیت‌های مهارتی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، «حسن کامرانی فرد» ۲۳ خرداد در دیدار با فرماندار نهبندان اظهار کرد: حضور در شهرستان برای برون رفت از وضعت اشتغال کنونی است چرا که مهارت آموزی بسیاری از مشکلات تولید و اشتغال را رفع می‌کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه رشته‌های نوینی همانند تعمیر موتور انژکتوری، تعمیر کولر، استفاده از انرژی خورشیدی و ... را ایجاد کرده ایم که در شهرستان‌ها به صورت چرخشی در حال آموزش است، گفت: اگر رشته مفیدی برای شهرستان نهبندان شناسایی شده است؛ فنی و حرفه‌ای آمادگی دارد تا آموزش‌های لازم را برگزار کند.

وی افزود: سه کارگاه جدید در نهبندان در حوزه خودرو‌های دو گانه و دست ساز‌های چوبی ایجاد کرده ایم و کارگاه‌های مهارتی دیگر هم بر اساس نیاز شهرستان می‌توانی راه اندازی کنیم.

کامرانی فرد با بیان در دپارتمان ملی معدن نهبندان در حال پذیرش برای کلاس‌های فنی و حرفه‌ای هستیم، افزود: تامین هزینه‌های دپارتمان را در آینده خواهیم داشت چراکه مربی آموزشی در شهرستان نداریم و باید از استان‌های دیگر جذب کنیم قبل از اینکه تجهیزات را تامین کنیم باید چالش نیرو را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه استقبال حوزه معدن از کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای خوب نیست؛ گفت: شورای مهارت را در شهرستان‌ها پیگیری می‌کنیم تا تشکیل شود، هدف این شورا متمرکز کردن آموزش‌ها و اعتبارات برای فعالیت‌های مهارتی سازمان‌های مختلف است.

وی گفت: در حوزه اشتغال یکی از ابزار‌ها مهارت لازم است، اما مهارتی نیست، ایجاد این مهارت وظیفه فنی و حرفه‌ای است.

«ابوالفضل ایروانی» سرپرست فرمانداری نهبندان هم با تاکید بر اینکه تحرک جامعه به سمت مهارت آموزی لازم و وظیفه دستگاه‌های متولی است، افزود: ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان را بررسی کرده ایم لذا بانوان نهبندان را در راستای توسعه شهرستان باید توانمند کنیم.

وی با بیان اینکه بانوان، خانواده را مدیریت و پرورش می‌دهند، گفت: علاوه بر این‌ها باید مهارت‌های بانوان را افزایش دهیم چراکه عدم مهارت آموزی؛ فقر فرهنگی است. تحرک جامعه به سمت مهارت آموزی لازم و وظیفه دستگاه‌های متولی است.

ایروانی افزود: مهارت‌های لازم شهرستان نهبندان در راستای توسعه شهرستان باید احصاء و برای آن برنامه ریزی کرد.

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده