تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۴
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۶۳۰۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دادستان خلخال:

رانندگان کامیون‌های کمپرسی حق دریافت بار اضافه ندارند

‌می‌متالز - دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: رانندگان کامیون‌های کمپرسی حمل شن و ماسه معادن به منظور جلوگیری از تخریب زیرسازی جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی خلخال حق دریافت اضافه بار را ندارند.

به گزارش می‌متالز، آرش جعفری ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی اجرای طرح کنترل اضافه تناژ کامیون‌های حامل بار شن و ماسه از خلخال به مقصد استان گیلان اظهار کرد: با اجرای طرح کنترل تناژ بار کامیون‌های حامل بار شن و ماسه از خلخال به مقصد استان گیلان تردد کامیون در راه‌های مشترک خلخال - گیلان قانونمند شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس داده‌های دوربین‌های هوشمند ترددشمار و پلاک‌خوان نصب شده در جاده ارتباطی خلخال - اسالم در ۱۰ روز گذشته یک‌هزار و ۲۷۸ دستگاه کامیون کمپرسی حامل بار شن و ماسه در این محور تردد کردند که با احتساب کامیون‌های حامل بار شن و ماسه تردد کرده غیرقانونی از جاده خلخال - پونل که پیش از این فاقد دوربین هوشمند بود، این آمار به رقم غیرقابل تصوری می‌رسد.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: طرح کنترل بار کامیون‌های حامل بار شن و ماسه بارگیری شده از خلخال به مقصد گیلان با هدف پیشگیری از تخریب کامل راه‌های مشترک این شهرستان با استان گیلان اجرا می‌شود.

جعفری افزود: خودرو رانندگانی که فاقد کارت هوشمند خود و خودرو در اختیار باشند و رانندگانی که به رغم داشتن کارت هوشمند از دریافت بارنامه در محل باسکول راه‌اندازی شده محور خلخال به اسالم خودداری کنند، علاوه بر اعمال جرایم قانونی توسط پلیس راه توقیف و گواهینامه رانندگان متخلف نیز از سوی مأموران پلیس راه مستقر در محل باسکول هشت تا ۱۰ نمره منفی در هر بار تخلف دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در صورت تکرار سه بار تخلف گواهینامه رانندگی این افراد باطل خواهد شد، خاطرنشان کرد: صاحبان کارگاه‌های تولید شن و ماسه دانه‌بندی شده خلخال نیز موظف به تمکین به قانون رعایت ساعات کاری تعیین شده همراه با خودداری از تحویل اضافه بار به رانندگان کامیون‌های کمپرسی هستند.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در روز‌های جمعه و تعطیلات رسمی این کارگاه‌ها تعطیل شده و حق بارگیری و فعالیت ندارند.

وی بیان کرد: برای ارتقا ایمنی جاده‌های خلخال به اسالم و پونل کارگاه‌های تولید شن و ماسه از ساعت ۶ صبح تا ۲۰ شب اجازه فعالیت تولید و بارگیری داشته و اگر در ساعات غیر از ساعات اعلام شده اقدام به فعالیت کنند و در ادامه به تذکر توجه نکرده و سه بار تخلف خود را تکرار کنند، بار‌های اول و دوم تخلف به اعمال جریمه و در مرحله سوم ارتکاب تخلف به لغو پروانه کارگاه و پلمب محل کار محکوم خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال ادامه داد: برای جلب رضایت رانندگان معترض کامیون‌های کمپرسی نیز هزینه صدور بارنامه برای بار شن و ماسه در طول مسیر خلخال - اسالم تا حد امکان و تا جایی که قانون اجازه می‌داد، کاهش یافت و همچنین برای رانندگانی که در حمل بار به گیلان به قانون تمکین و از ارتکاب تخلف خودداری کنند، تشویقاتی در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده