تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۶:۲۵
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۷۲۹۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیگیری برای اعطای تسهیلات به پروژه نیمه کاره سیمان سمنگان در مانه سملقان

‌می‌متالز - معاون طرح و برنامه اداره کل صمت خراسان شمالی از انجام پیگیری برای اعطای تسهیلات به پروژه نیمه کاره سیمان سمنگان در شهرستان مانه سملقان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مهیار مشایخی با اشاره به اینکه کلنگ اجرای ساخت واحد تولیدی سیمان سمنگان در سال ۸۶ در کیلومتر۱۴ جاده راز و جرگلان بر زمین خورد و قرار بر این بود تا این پروژه طی ۵ تا ۶ سال به پایان برسد، اظهار کرد:، اما بعد از گذشت مدتی عملیات اجرایی این پروژه با وجود اینکه پیشرفت فیزیکی آن تا حدود ۶۰ درصد رسید و تا این میزان از کار مبلغ حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز هزینه شده بود، بنا به عللی متوقف شد.

وی گفت: یکی از مهمترین علل توقف در ادامه اجرای این پروژه نداشتن صرفه اقتصادی تولید سیمان در آن برهه زمانی بود و بعد از مدتی از سوی شرکت آستان قدس که اجرا کننده پروژه است اعلام شد که قصد اجرای پروژه گیاهان دارویی را در آنجا دارند.

مشایخی افزود: این طرح نیز در این محل اجرایی نشد و از سوی این شرکت اعلام شد که پروژه سیمان را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: طی سفر حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به خراسان شمالی تکمیل این پروژه به عنوان یکی از مطالبات مردم استان اعلام و مقرر شد تا تسهیلات لازم برای تکمیل پروژه اختصاص یابد.

این مقام مسوول تصریح کرد: در حال حاضر موضوع اعطای تسهیلات به این واحد تولیدی دوباره به چرخه افتاده و به دنبال آن هستیم تا پروژه را به بانک معرفی کنیم.

گفتنی است طی نشست خبری که چندی پیش برگزار شد، حسین حاجی بگلو مدیرکل صمت خراسان شمالی نیز از اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل پروژه سیمان سمنگان در این استان طی سفر رئیس جمهور خبر داد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده