تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۳۳۷
کد خبر: ۲۰۶۹۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بخشنامه مهم گمرک درباره ترخیص کالا‌های رسوبی گروه‌های ۲۷ و ۴

‌می‌متالز - گمرک ایران در بخشنامه‌ای مهم و سه بندی، روند ترخیص کالا‌های رسوب شده از گروه‌های ۲۷ و چهار را با اخذ کد رهگیری بانکی و استفاده از رویه غیربانکی برای گروه ۴ تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک این بخشنامه را برای اجرا به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ کرده است.

در این بخشنامه خطاب به صاحبان کالا‌های رسوبی مشمول گروه‌های ۲۷ و ۴ کالایی آمده است:

۱- بخشنامه و مکاتبات مربوط به کالا‌های گروه ۲۷ (اولویت ارزی غیرفعال) متضمن فهرست بیش از ۳۰۰ فقره اظهارنامه به کلیه گمرکات اجرایی ابلاغ شده و صاحبان کالا با اخذ کد رهگیری بانک، می‌توانند نسبت به ترخیص کالا‌های خود اقدام کنند و ظرف روز‌های گذشته، کالای تعداد زیادی از اظهارنامه‌های مربوطه ترخیص شده است.

۲- بخشنامه مربوط به امکان ترخیص کالا‌های گروه ۴ که قبل یا بعد از ممنوعیت، منشاء ارز آن‌ها توسط بانک مرکزی تأیید شده باشد و دارای ثبت سفارش بانکی باشند، به گمرکات ابلاغ و درصورت مراجعه صاحبان کالا، این اقلام پس از اخذ و ارائه کد ساتا قابل ترخیص است که ظرف روز‌های گذشته ترخیص این کالا‌ها نیز صورت پذیرفته است.

۳- درخصوص کالا‌های گروه ۴ رویه غیربانکی، چنانچه کالا‌هایی قبل از ۳۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ در گمرکات موجود باشند یا برای آن‌ها ثبت سفارش، بارنامه یا قبض انبار قبل از آن تاریخ صادر شده باشد لیکن صاحبان کالا نتوانسته اند نسبت به ترخیص این کالا‌ها اقدام کنند، لازم است مراتب را ظرف حداکثر یک هفته به حوزه معاونت امور گمرکی (فاکس ۸۸۵۰۱۴۳۵) یا از طریق اتوماسیون اداری اطلاع دهند تا در خصوص تمدید مهلت مصوبه قبلی گروه ۴ پیگیری شود.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده