تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۲۰۶۹۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بجنورد اعلام کرد:

چرخه صادرات خراسان شمالی بر پایه محصولات پتروشیمی استوار است

‌می‌متالز - سعید پورآبادی، رئیس اتاق بجنورد می‌گوید: چرخه صادرات استان خراسان شمالی متکی به محصولات پتروشیمی است و در سال گذشته حدود ۴۰ میلیون دلار از صادرات استان این محصولات بوده است.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق بجنورد با اعلام اینکه چرخه صادرات استان خراسان شمالی متکی به محصولات پتروشیمی است، گفت: حدود ۸۰ درصد از محصولات صادراتی این استان را تولیدات کود و اوره و کریستال ملامین پتروشیمی تشکیل می‌دهد و در سال گذشته حدود ۴۰ میلیون دلار از محصولات صادراتی استان را محصولات پتروشیمی بود.

سعید پورآبادی با بیان اینکه عمده واردات استان نیز از چین بوده است، اظهار کرد: ۴۳ درصد واردات استان از چین، ۲۷ درصد از ترکیه و ۲۶ درصد از امارات متحده عربی است و بقیه از دیگر کشور‌ها است که عمدتاً مواد اولیه واحد‌های تولیدی، قطعات و تجهیزات خط تولید وارد می‌شود.

پورآبادی کشور‌های هدف صادراتی استان خراسان شمالی را شامل عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، چین و گرجستان اعلام کرد.

او اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع حدود ۳۸۱ هزار تن کالای غیرنفتی از گمرکات خراسان شمالی به ارزش ۵۴ درصد که حدود ۴ میلیون دلار میزان صادرات از واردات پیشی گرفت.

او افزود: در حالی تراز بازرگانی خراسان شمالی با رشد ۸ درصدی مثبت شد که میزان صادرات ما در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل از آن به دلیل همه‌گیری کرونا و بسته شدن مرز‌ها به‌خصوص کشور‌های هدف صادراتی این استان شامل عراق حجم صادرات ما چهار درصد کمتر شد.

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

عناوین برگزیده