تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۲
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۲۹۱۹۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش۲۵۴ درصدی صادرات در خراسان‌شمالی/ با فعال سازی گمرک واسطه‌گری کاهش یافت

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه ۲۵۴ درصد از لحاظ ارزشی رشد در صادرات را شاهد هستیم، گفت: ۱۷۰ هزارتن نیز از لحاظ وزنی رشد داشته‌ایم بنابراین با فعال سازی گمرک موضوع واسطه‌گری هم کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، صبح امروز ناصر فخرموحدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: استفاده از زیر ساخت‌های صادراتی اقدام بسیار مهم و ارزشمند خراسان‌شمالی است به طوری که از ۱۸۷ میلیون دلار صادراتی که انجام شده ۱۱۷ میلیون دلار آن از گمرک صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۲۵۴ درصد از لحاظ ارزشی رشد در صادرات را شاهد هستیم، گفت: ۱۷۰ هزارتن نیز از لحاظ وزنی رشد داشته‌ایم بنابراین با فعال سازی گمرک موضوع واسطه‌گری هم کاهش یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی افزود: ۶۱ میلیون دلار واردات استان در ده ماهه امسال بوده که به لحاظ ارزشی ۱۰۵ درصد رشد داشته که بیشترین موارد واردات، در بخش تجهیزات مورد نیاز واحد‌های تولیدی بوده است که استان قابلیت تولید آن‌ها را نداشته است.

فخر موحدی با اشاره به اینکه ۲ تن زعفران از کشاورزان استان خریداری شده است، تصریح کرد: تا کنون ۴۹ میلیارد تومان از مطالبات این زعفران کاران پرداخت شده است که ۲۰ میلیارد تومان آن باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده