تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۷
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۹۱۹۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست اداره کل صمت خوزستان خبر داد:

صادرات بیش از ۶.۵ میلیارد دلار کالا از خوزستان

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان از تخلیه بیش از ۱۳ میلیون تن کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره) از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا فلاح» سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان، در خصوص آخرین وضعیت صادرات کالا از این استان، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶.۵ میلیارد دلار صادرات به وزن ۱۳.۵ میلیون تن از خوزستان انجام شده است.

وی با اشاره به رشد صادرات در مقایسه با سال گذشته، افزود: عمده این محصولات به کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس به ویژه عراق صادر شده است.

سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان اضافه کرد: عمده کالا‌هایی که در این بازه زمانی صادر شده‌اند شامل مواد پتروشیمی، محصولات کشاورزی، فولاد، مصالح ساختمانی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی، آبزیان پرورشی و مواد غذایی بوده که از استان خوزستان به کشور‌های مختلف صادر شده است.

وی با بیان اینکه کشور‌های امارات، عراق، چین، جنوب شرق آسیا، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان مقاصد این اقلام صادراتی هستند، در مورد آخرین وضعیت واردات به این استان تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۹.۵ میلیارد دلار واردات به استان داشته‌ایم که اغلب مواد اولیه واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی بوده‌اند.

فلاح همچنین گفت: کالا‌هایی شامل نهاده‌های دامی و غلات، کود شیمیایی، مواد اولیه، فولاد، وسایل مکانیکی و لاستیک از مهمترین کالا‌های وارداتی هستند که از کشور‌های چین، آلمان، امارات متحده عربی، هند، برزیل، صربستان، آرژانتین و ترکیه وارد کشور شده‌اند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده