تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۳۶
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۹۱۹۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جزئیات جلسه کمیسیون امنیت ملی با معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه؛

صادرات غیرنفتی ایران به ۴۵ میلیارد دلار رسید

‌می‌متالز - صفری در جلسه کمیسیون امنیت ملی گفت: با مجموعه تلاش‌های صورت گرفته، طی ده ماه گذشته بر اساس آمار گمرک شاهد رشد ۱۷ درصدی در ارزش صادرات غیرنفتی کشور هستیم. این عدد در ده ماه گذشته به بیش از ۴۵ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش می‌متالز، جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با موضوع پیگیری تقویت رویکرد دیپلماسی اقتصادی با دعوت از مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد.

صفری در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در وزارت امور خارجه در جهت پیشبرد دیپلماسی اقتصادی ارائه کرد و گفت با مجموعه تلاش‌های صورت گرفته، طی ده ماه گذشته بر اساس آمار گمرک شاهد رشد ۱۷ درصدی در ارزش صادرات غیرنفتی کشور هستیم. این عدد در ده ماه گذشته به بیش از ۴۵ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته که در جلسه ارائه شد، حجم تجارت خارجی کشورمان، منهای نفت و تجارت چمدانی تا پایان سال، به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

معاون وزیر امور خارجه در این جلسه به تفکیک حوزه‌های جغرافیایی برنامه‌های عملیاتی وزارت امور خارجه در دیپلماسی اقتصادی را ارائه کرد و خاطرنشان کرد که با هدف خنثی سازی تحریم ها، از طریق متنوع سازی بازار‌های صادراتی و مبادی وارداتی را دنبال می‌کنیم و در این جهت صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان از اولویت‌های ماست.

در این جلسه اعضای حاضر از کمیسیون امنیت ملی، با طرح دیدگاه‌های خود بر توجه ویژه به کشور‌های آسیای میانه، آفریقا و آمریکای لاتین تاکید کردند. همچنین نمایندگان بر پیگیری دیپلماسی اقتصادی از مسیر پیمان‌های پولی دوجانبه، تهاتر و تمرکز بر موقعیت خاص ترانزیتی کشورمان تمرکز کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

عناوین برگزیده