تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۴۰
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۲۹۲۰۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خراسان رضوی اعلام کرد؛

رشد ١٠٠ تا ۵٠٠ درصدی صادرات محصولات استان خراسان‌رضوی در سال ١۴٠١

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خراسان‌رضوی از رشد ١٠٠ تا ۵٠٠ درصدی صادرات محصولات این استان به کشور‌های همسایه در سال جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «امیررضا رجبی» مدیرکل صمت استان خراسان رضوی، ضمن بیان مطلب فوق افزود: شرکت‌های فعال در استان خراسان‌رضوی، زمینه بسیار خوبی برای بازار‌های صادراتی و کالا‌های با کیفیت ایرانی دارند که خوشبختانه محصولات این شرکت‌ها مورد استقبال کشور‌های همسایه نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به میزان صادرات و واردات با کشور‌های همسایه افزود: عمده اتفاقاتی که در حوزه صنعت و معدن طی یکسال اخیر صورت گرفت، باعث شد تا شاهد رشد ١٠٠ تا ۵٠٠ درصدی صادرات محصولات از خراسان رضوی به کشور‌های همسایه مانند ترکمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، روسیه و حتی خارج از حوزه همسایگی باشیم.

مدیرکل صمت استان خراسان‌رضوی در این خصوص خاطرنشان کرد: این امر نشان‌دهنده این است که شرکت‌های داخلی هم توان صادرات دارند و هم شاهد پذیرش محصولات آن‌ها در کشور‌های دیگر هستیم.

رجبی در ادامه افزود: تحقق رسیدن به اهداف، مستلزم حمایت از صنعتگران است تا از این طریق بتوان چرخ تولید و صنعت را چرخاند و تولید کالا، خدمات، صنعت، صادارات، ترانزیت مواد اولیه، استفاده از ظرفیتی، چون مرز‌های مشترک با کشور‌های همجوار باید به فعالیت درآید.

وی بیان کرد: در نمایشگاه ترکمنستان حدود ۲ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی در اختیار برند‌ها قرار گرفته و ده‌ها مجموعه و شرکت در آن حضور دارند که فرصت مناسبی برای عرضه محصولات با کیفیت ایرانی خواهد بود.

مدیرکل صمت استان خراسان‌رضوی همچنین گفت: برپایی این نمایشگاه نشان‌دهنده این است که برند‌های داخلی زمینه زیادی برای حضور در بازار‌های بین‌المللی را دارند و بسیاری از محصولات ساخت داخل، توان رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده