تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۰۷۴۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد:

تامین مالی ۱۵ هزار میلیارد تومانی ایمیدرو در تفاهم نامه طرح تام با بانک تجارت/ پرداخت منابع توسط ایمیدرو در ۳ مرحله و ظرف مدت ۲ سال

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو از تامین مالی ۱۵ هزار میلیارد تومانی در چارچوب تفاهم نامه طرح تام میان این سازمان، معاونت طرح و برنامه وزارت صمت و بانک تجارت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، وجیه الله جعفری در آیین امضای تفاهم‌نامه تامین مالی واحد‌ها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: این میزان اعتبار توسط ایمیدرو در ۳ مرحله و ظرف مدت ۲ سال پرداخت خواهد شد که امیدواریم در رشد و توسعه صنعتی و معدنی مثمر ثمر واقع شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه دیگری که در راستای (طرح تام) سال گذشته توسط ایمیدرو منعقد شده است، تصریح کرد: در راستای این تفاهم نامه ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه‌ای با بانک صنعت و معدن تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان منعقد نموده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو یادآوری کرد: در این راستا تاکنون یک هزار میلیارد تومان تامین مالی انجام داده‌ایم و تا ۴ هزار میلیارد تومان نیز می‌توانیم پرداخت نماییم.

جعفری همچنین تصریح کرد: هدفگذاری برای تامین حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان از طریق تامین مالی واحد‌ها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) در دستور کار می‌باشد که تحقق این هدف با کمک مجموعه‌های وزارت صمت و همکاری شبکه بانکی دور از دسترس نیست.

وی در پایان تصریح کرد: نرخ سود تسهیلات پرداختی از محل این منابع و تفاهم نامه‌ها بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود و از منابع ایجاد شده حداقل حدود ۳۰ درصد برای سرمایه ثابت و تکمیل و راه اندازی پروژه‌ها و طرح‌ها و رشد سرمایه گذاری در کشور و ۷۰ درصد نیز برای تامین سرمایه در گردش واحد‌ها اختصاص خواهد یافت.

گفتنی است که در آیینی با حضور علیرضا رزم حسینی «وزیر صمت» تفاهم نامه تامین مالی واحد‌ها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) میان ایمیدرو، معاونت معدنی وزارت صمت و بانک تجارت (به عنوان بانک عامل) به امضا رسید.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده