تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۱
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۲۰۷۴۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش نویس تفاهم نامه چندجانبه برای تعیین تکلیف کالا‌های متروکه تدوین شد

‌می‌متالز - با پیگیری سازمان اموال تملیکی و در جهت تحقق فرمایشات ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص تعیین تکلیف کالا‌های رسوبی، پیش نویس تفاهم نامه چندجانبه اجرایی و راهگشا برای تعیین تکلیف اموال متروکه توسط اموال تملیکی تهیه شد.

به گزارش می‌متالز، به منظور تسریع در تعیین تکلیف اموال تحت تملک این سازمان، میان سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، گمرک ج. ا. ا، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شرکت انبار‌های عمومی تفاهم نامه همکاری منعقد می‌شود.

طبق پیش نویس تهیه شده این سند همکاری، استفاده بهینه از توانایی‌های فنی، اجرایی و قانونی ارگان‌های یاد شده برای تسریع و انعکاس به موقع آمار کالا‌های رسوبی در مبادی ورودی و تحویل آن به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی مد نظر قرار دارد.
همچنین بر اساس اهداف ترسیم شده، باید برای تبادل اطلاعات سیستمی و الکترونیکی میان طرفین این تفاهم نامه برنامه ریزی و زیرساخت مناسب ایجاد شود.
براین اساس، یکی از مطالبات ریاست قوه قضاییه که اسفند ماه سال ۹۹ در جمع اعضای مجمع، هیات مدیره و هیات عالی نظارت سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی مطرح شد، لزوم تعیین تکلیف به موقع اموال تملیکی در سراسر کشور و کاهش حجم کالا‌ها و نیز تسریع در صدور احکام قضایی این پرونده‌ها بود.
همچنین در راستای تحقق این مطالبات، با دستور مدیرعامل سازمان، کارگروه تعیین تکلیف اموال منقول تشکیل شده و همکاری میان دستگاه‌های ذی ربط در حال انجام است.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران شادا

عناوین برگزیده