تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۳۸۱
کد خبر: ۲۰۷۷۰۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

رشد ۳۲ درصدی اجاره بها در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته

‌می‌متالز - قیمت خرید و فروش واحد‌های مسکونی تهران در فروردین ماه نسبت به اسفند ۳.۱ درصد کاهش داشته است

به گزارش می‌متالز، در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران، ۲۹۳.۲ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۳.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

۳۵ درصد معاملات بازار مسکن از آن واحد‌های نوساز

حجم معاملات مسکن بررسی توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ حاکی از آن است که از مجموع ۲۰۹۴ واحد مسکونی معامله شده، واحد‌های تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۵.۱ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با فروردین‌ماه سال قبل حدود ۶.۵ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحد‌های با قدمت بالا در گروه‌های ۶ تا ۱۰، ۱۱ تا ۱۵ و ۱۶ تا ۲۰ سال ساخت افزوده شده است.

رشد ۳۲ درصدی اجاره بها در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته
همچنین، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۶۰.۳ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

توزیع تعداد معاملات انجام شده برحسب مناطق مختلف شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۴.۱ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قرارداد‌های مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است.

رشد ۳۲ درصدی اجاره بها در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ نشان‌دهنده رشد به ترتیب معادل ۳۲.۳ و ۳۶.۱ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

عناوین برگزیده