تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۰۶
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۲۰۷۷۴۸
سرویس خبر : انرژی

سبدی از خبر‌های خوب از جانب "فارس"

‌می‌متالز - مدیر سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی خلیج فارس خبر داد: به زودی از طریق شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد، اقدام به انتشار اوراق اجاره سهام به میزان ۲۰۰۰ میلیارد تومان خواهیم کرد. این مبلغ صرف خرید سهم‌های ارزنده بازار خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، با توجه به اخبار مثبتی که در راستای حمایت از بازار سرمایه منتشر شده، بورس تهران امروز مورد اقبال قرار گرفته و سبز شده است. در این میان، به نظر می‌رسد هلدینگ‌های بزرگ بازار هم برای حمایت از سهم ها، برنامه‌هایی در دست انجام دارند. یکی از بزرگترین هلدینگ‌های بازار سرمایه، صنایع پتروشیمی خلیج فارس است که زیرمجموعه‌های ارزنده‌ای هم در سبد خود دارد.

فرهاد ذاتعلی مدیر سرمایه گذاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در خصوص برنامه‌های این هلدینگ برای حمایت از سهم‌های زیرمجموعه بیان کرد: هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس با هدف حمایت از زیر مجموعه ها، قصد انتشار اوراق بیمه سهام (اختیار فروش) روی سهم‌های زیرمجموعه خود را دارد. به همین منظور، فردا اوراق بیمه سهام نماد‌های "نوری"، "مبین" و "پارس" منتشر شده و هفته آینده هم اوراق تبعی "شگویا" منتشر خواهد شد. اوراق تبعی اختیار فروش "بفجر" و "بوعلی" و "پترول" هم ظرف یک ماه آینده منتشر خواهد شد.

وی افزود: این اوراق یکساله و با نرخ ۲۲ درصد منتشر خواهد شد که هم برای سرمایه گذاران ریسک پذیر و هم برای سرمایه گذاران ریسک گریز جذاب خواهد بود. چرا که خریداران این اوراق، به شرط داشتن سهم‌های مربوط به هر یک از اوراق در پرتفوی خود، در زمان سررسید اختیار فروش سهام خود را با نرخ سود ۲۲ درصد خواهند داشت و اگر هم قیمت سهم‌های روی تابلو معاملات در زمان سررسید، بالاتر از قیمت تعهد شده باشد، سهامداران امکان فروش سهام خود روی تابلوی معاملات را دارند.

وی افزود: علاوه بر این، به زودی از طریق شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد، اقدام به انتشار اوراق اجاره سهام به میزان ۲۰۰۰ میلیارد تومان خواهیم کرد. این مبلغ صرف خرید سهم‌های ارزنده بازار خواهد شد.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده