تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۲۰۸۴۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ضرورت پیگیری مشکلات معادن آذربایجان غربی

‌می‌متالز - با حضور مدیران کل منابع طبیعی و صنعت، معدن تجارت استان آذربایجان غربی مسائل و مشکلات معادن سلماس مورد بحث و بررسی قرار گرفت

به گزارش می‌متالز، بابایی مدیر کل صمت استان آذربایجان غربی در بازدید از واحد‌های معدنی سلماس و در مصاحبه گفت: بالغ بر ۴۵۰ واحد معدنی در استان دارای پروانه بهره برداری هستند که از این تعداد ضرورت پیگیری مشکلات معادن آذربایجان غربی۱۲۰ واحد راکد است.

وی افزود: با توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در شعار سال در نظر داریم با مرتفع کردن مشکلات اداری برای این تعداد از واحد‌های معدنی راکد این معادن را به چرخه تولید برگردانیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این بازدید‌ها گفت:مطالعات کلی و بررسی محدودیت‌های منابع طبیعی در استان با همکاری اداره کل صمت بررسی و در نظر داریم با رعایت اصول کلی منابع طبیعی سطح بهره برداری از منابع طبیعی را به صورت اصولی افزایش دهیم.

عابدپور معاون اکتشافت معادن استان نیز گفت: شهرستان سلماس از نظر تولید مواد معدنی یکی از شهرستان‌های غنی و پر اهمیت استان می‌باشد که با نظارت دائم از منابع معدنی و طبیعی امید داریم سطح بهره برداری از منابع را افزایش دهیم.

همچنین در بازدید از معدن دولومیت سلماس که در فضای مجازی و همچنین کوهنوردان اعتراضاتی را در مورد اکتشاف معدنی و سطح بهره برداری آن داشتند بررسی و هیچ مشکلی در مورد این معدن به نظر نرسید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده