تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۳
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۲۰۸۵۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مقام معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی

گسترش کارگاه‌های کوچک و متوسط، زمینه‌ساز تولید ثروت برای عموم مردم است

‌می‌متالز - مقام معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی ضمن تاکید بر تقویت تولید ملی برای مقابله با تحریم‌ها، بر گسترش کارگاه‌های کوچک و متوسط تاکید کردند.

به گزارش می‌متالز، مقام معظم رهبری در سخنرانی زنده تلویزیونی فرمودند: بهترین روش برای خنثی کردن تحریم‌ها تلاش واقعی و غیر شعاری برای تقویت تولید ملی است که دشمن را از ادامه تحریم مأیوس خواهد کرد و درنتیجه تحریم‌ها برطرف می‌شوند.

ایشان همچنین برنامه‌ریزی صحیح برای ایجاد اشتغال و پیگیری دقیق و منضبط آن و همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال را کمک بزرگ به پیشرفت اقتصادی کشور خواندند.

مقام معظم رهبری با اشاره به ابعاد چندجانبه ایجاد اشتغال در جامعه، یکی از برنامه‌های مهم و مورد انتظار از دولت‌ها را برنامه ایجاد اشتغال دانستند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به این نکته که برخی به علت منافع شخصی، کارخانه‌ها را به تعطیلی می‌کشانند دستگاه‌های مسوول بویژه وزارت‌های صمت و وزارت جهادکشاورزی را به نقش آفرینی جدی برای مقابله با این پدیده و برخورد با این افراد توصیه مؤکد کردند.

ایشان همچنین با ابراز تأسف و تعجب از سخنان نادرست برخی مسوولان در خصوص سیاست خارجی تأکید کردند: نیروی قدس بزرگ‌ترین عامل مؤثر جلوگیری از دیپلماسی انفعالی در غرب آسیا است و نباید به‌گونه‌ای سخن گفت که حرف‌های بیگانگان را به اذهان متبادر کند.

نکات کلیدی صحبت‌های مقام معظم رهبری به شرح زیر است:

  • از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بدخواهان و بیگانگان تلاش کردند تا جامعه کارگری را در مقابل نظام قرار دهند، اما کارگران جانانه در کنار نظام ایستادند که نمونه بارز آن دوران دفاع مقدس است.
  • یکی از انواع پشتیبانی از تولید، حمایت از کارگران است، زیرا کارگر فعال و بانشاط، ثروت ملی ایجاد می‌کند که درنهایت زمینه‌ساز آبرو، اقتدار و استقلال کشور خواهد بود.
  • حمایت از کارگر فقط افزایش پایه حقوقی متناسب با افزایش تورم نیست؛ ارتقای سطح مهارت‌آموزی و تخصص کارگران، توجه به بیمه و بهداشت و درمان آنان، امنیت شغلی، برنامه‌ریزی برای مسکن کارگران و ایجاد روابط عادلانه میان کارگر، کارآفرین و دولت ابعاد دیگر موضوع حمایت از کارگر است.
  • ایجاد اشتغال علاوه بر برکات اقتصادی، برکات اجتماعی و سیاسی هم دارد، زیرا در جامعه به‌ویژه در نسل جوان، زمینه‌ساز نشاط و تحرک و سرزندگی و مانع از شکل‌گیری بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و حتی امنیتی است.
  • افرادی که به علت منافع شخصی خود و برای استفاده از زمین و ارزش‌افزوده آن، کارخانه‌ها را به تعطیلی می‌کشانند، بدانند که مرتکب کار باطل و حرام شده‌اند و این کار، خیانت به مردم و کارگران و استقلال و اقتصاد کشورو ضربه به تولید ملی است.
  • گسترش کارگاه‌های کوچک و متوسط علاوه بر ایجاد اشتغال زمینه‌ساز تولید ثروت برای عموم مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط است.
  • بهترین روش برای خنثی کردن تحریم‌ها تلاش واقعی و غیر شعاری برای تقویت تولید ملی است که دشمن را از ادامه تحریم مأیوس خواهد کرد و در نتیجه تحریم‌ها برطرف می‌شوند.
  • انتخابات به معنی واقعی کلمه فرصت مهم و بی نظیری برای استحکام پایه‌های اقتدار و امنیت کشور است.
  • افرادی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند از سخنان و وعده‌های فریبنده و بدون پشتوانه فکری و بدون در نظر گرفتن امکانات و یا بدون اطلاع از آن‌ها حتماً پرهیز کنند.
  • برخی اوقات هم از برخی افراد حرف‌هایی صادر می‌شود که گویا قانون اساسی را قبول ندارند، در حالی‌که کسی که می‌خواهد وارد عرصه انتخابات شود باید معتقد به اسلام، قانون اساسی و رای مردم باشد لذا مطالبه جدی داریم که این موضوع رعایت شود.
  • سیاست کشور از انواع برنامه‌های اقتصادی، نظامی، اجتماعی، علمی، فرهنگی و همچنین سیاست خارجی تشکیل شده که همه این بخش‌ها باید با هم به پیش برود و نفی هر یک از این بخش‌ها خطای بزرگی است که نباید از مسوولین کشور سر بزند.
  • سیاست خارجی در همه جای دنیا در مجامع بالادستی تعیین می‌شود و نه در وزارت امور خارجه؛ وزارت امور خارجه در تعیین سیاست‌ها مشارکت دارد، اما تصمیم‌گیر نیست بلکه مجری است.

    منبع: پایگاه خبری اتاق ایران
عناوین برگزیده