تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۲۰
بازدید: ۴۲۷
کد خبر: ۲۰۹۲۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تمدید مهلت اعطای تسهیلات فروش اقساطی بانک مسکن

‌می‌متالز - مهلت اعطای تسهیلات فروش اقساطی خرید مسکن شرکت‌های گروه سرمایه گذاری مسکن یکسال دیگر تمدید شد.

به گزارش می‌متالز، بانک مسکن در نامه‌ای به شعب خود اعلام کرد: مهلت اعطای تسهیلات فروش اقساطی تدریجی خرید مسکن و واگذاری سهم الشرکه به متقاضیان خرید واحد‌های احداثی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن تا پایان سال ۱۴۰۰ تمدید می‌شود.
شرکت سرمایه گذاری مسکن در سال ۱۳۶۹ آغاز به کار کرد و فعالیت‌های شرکت در زمینه ساخت مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی و آماده سازی زمین متمرکز است. این گروه دارای ۱۸ شرکت زیرمجموعه است و در ۲۸ استان و ۳۶ شهر کشور فعالیت گسترده دارد.
در حال حاضر بالغ بر ۸ هزار واحدمسکونی در زیرمجموعه این گروه در دست ساخت است و ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مرحله طراحی و مطالعه قرار دارد.
بانک مسکن با هدف کمک به خانه دار شدن متقاضیان امکان برخورداری از تسهیلات این بانک را برای واحد‌های ساخته شده از سوی این گروه فراهم کرده است.
باتوجه به مراحل اداری زمان بر دریافت سند تک برگی برای مجتمع‌های مسکونی، این امکان فراهم شده است که در یک قرارداد سه جانبه میان بانک، گروه سرمایه گذاری و متقاضی خرید امکان برخورداری از تسهیلات مسکن فراهم شود.
میزان اعطای تسهیلات پیش بینی شده به متقاضیان طبق ضوابط و مقررات جاری بانک مسکن است؛ بنابراین خریدارانی که واحد‌های ساخته شده از سوی شرکت سرمایه گذاری مسکن را پیش خرید کنند امکان دریافت تسهیلات تا پایان سال ۱۴۰۰ را خواهند داشت.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، این در حالی است که برای سایر واحد‌های مشابه شرط اصلی دریافت تسهیلات داشتن سند تک برگی است.
بانک مسکن با این حال در نامه تمدید اعطای تسهیلات تاکید کرده است سایر ضوابط و مقررات جاری بانک مسکن باید رعایت شود و پیگیری‌های بازم برای تسریع در ارائه اسناد تک برگی و ترهین واحد‌هایی که تاکنون در رهن بانک قرار نگرفته اند، در دستور کار قرار گیرد.
در حال حاضر شرکت سرمایه گذاری مسکن تاکنون در ۲۷ پروژه بلندمرتبه سازی و ۳۹۹ پروژه مجتمع مسکونی فعالیت داشته است.
در مجموع نیز ۷۰ هزار واحدمسکونی در قالب این ۴۲۶ پروژه در کارنامه این شرکت ثبت شده است.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران شادا

عناوین برگزیده