تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۲۹۳
کد خبر: ۲۰۹۴۹۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

فراخوان فورد برای ۶۶۱ هزار خودرو در آمریکای شمالی به علت نقص فنی

‌می‌متالز - شرکت فورد موتور ۶۶۱ هزار خودروی شاسی بلند از مدل اکسپلورر Explorer را در مناطق آمریکای شمالی به علت نقص فنی فراخوان می‌کند.

به گزارش می‌متالز، شرکت فورد موتور ۶۶۱ هزار خودروی شاسی بلند از مدل اکسپلورر Explorer را در آمریکای شمالی به درخواست نهاد‌های نظارتی ایالات متحده فراخوان می‌کند چرا که پین‌های نگهدارنده می‌توانند شل شوند و اجازه دهد پوشش‌های ریل سقف از خودرو جدا شود.

این فراخوان شامل خودرو‌های تولید شده بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ می‌شود. فروشندگان این خودرو‌ها پین‌های فشاری را نصب و هر گونه گیره ریل و یا روکش ریل آسیب دیده سقف را تعویض می‌کنند.

شرکت فورد، دومین خودروساز بزرگ آمریکا، در اسنادی که روز یکشنبه منتشر شد اعلام کرد که اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا برای اولین بار اوایل سال ۲۰۲۰ به دنبال ۱۱ گزارش درباره جدا شدن پوشش ریل سقف این خودروها، این موضوع را مورد بررسی قرار داد.

در ماه آوریل، این اداره از فورد درخواست فراخوان کرد، که طبق گفته این اسناد، فورد در ابتدا گفته بود که ضروری نیست چرا که احتمال جدا شدن ریل سقف به علت سبکی آن کم است.

فورد در ماه نوامبر اعلام کرده بود که قبل از موافقت با فراخوان ۳۰ آوریل، ضمانت خود را برای پوشش این مشکل برای ۱۰ سال یا ۱۵۰ هزار مایل تمدید خواهد کرد.

سخنگوی فورد روز یکشنبه گفت که این خودروساز از تصادفات و جراحات مربوط به این وضعیت اطلاعی ندارد.

وسایل نقلیه‌ای که شامل این فراخوان می‌شوند دارای پوشش ریل سقفی به رنگ‌های نقره ای، سیاه یا مشکی هستند. اعلامیه‌های مشتریان در اواخر ماه ژوئن آغاز می‌شود.

این فراخوان شامل ۶۲۰۴۸۳ دستگاه وسیله نقلیه در ایالات متحده، ۳۶۴۱۹ دستگاه در کانادا و ۴۲۶۰ دستگاه در مکزیک می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده