تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۶
بازدید: ۸۱۹
کد خبر: ۲۰۹۵۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فردا، اولین عرضه ۱۴۰۰در فرابورس

فگستر، نخستین مهمان سال جدید فرابورس

‌می‌متالز - برای تامین مواد اولیه، اولین قدم سرمایه‌گذاری در معادن خواهد بود و قدم بعدی خرید شرکت‌های دیگر و احداث کارخانجات جدید است همچنین کسب منابع مالی در نظر است که می‌تواند از بانک‌ها و از محل سود و آورده سهامداران تزریق شود.

به گزارش می‌متالز، اولین شرکت برای عرضه اولیه امروز ۲۱ اردیبهشت در بازار فرابورس معرفی شد. ابراهیم جمیلی، عضو هیات مدیره شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان درباره شرکت گفت: این شرکت یکی از تولیدکنندگان بزرگ شمش روی است که اسپشیال‌های گرید تولید می‌کند و بازار صادراتی خوبی دارد و قیمت تمام شده آن با قیمت جهانی رقابت می‌کند و از نظر کیفیت نیز تولیدکننده یکی از بهترین انواع شمش روی هستیم، برای فروش نیز بازار‌های خوبی داریم.

وی درباره افزایش سرمایه در سال جاری گفت: در راستای افزایش سرمایه، برای تامین مواد اولیه، اولین قدم سرمایه‌گذاری در معادن خواهد بود و قدم بعدی خرید شرکت‌های دیگر و احداث کارخانجات جدید است و همچنین افزایش میزان تولید که وابسته به افزایش سرمایه و منابع مالی است که می‌تواند از بانک‌ها و از محل سود و آورده سهامداران تزریق شود.

وی افزود: با بزرگتر شدن شرکت و فضای بورسی آن روند رشد خوبی را برای شرکت در نظر گرفته‌ایم که این روند رشد، با قوت بیشتری در کنار سایر شرکت‌های بزرگ بورسی در پیش گرفته می‌شود و باعث کاهش ریسک و افزایش سوددهی خواهد بود.

درباره سود سال جاری و سال آینده گفت: در سال جاری سهام شرکت با سود خوبی همراه خواهد بود که در مجمع درباره تقسیم سود خبر‌های خوبی به سهامداران داده می‌شود و عرضه اولیه گسترش صنایع روی ایرانیان نشان از این سوددهی به سهامداران دارد.

میزان تولید در سال ۹۷ بالای ۸ هزار و ۳۰۰ تن و در سال ۹۹، بیشتر از ۹ هزار و ۲۰۰ تن بوده است که نشان دهنده آن است که روند رشد تولید شرکت، صعودی بوده است.


وی در پاسخ به این پرسش که نحوه حمایت شرکت از سهم و سهامدار چگونه است، تصریح کرد: تولید و صادرات و همچنین انتشار اوراق تبعی می‌تواند تضمینی برای این حمایت باشد. قبول اوراق تبعی به این معناست که شرکت به سهم خود ایمان دارد و دلیلی بر بازدهی گسترش صنایع روی ایرانیان به بیش از ۲۰ درصد خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت بر آن است که در عمل این بازدهی را به اثبات برساند، گفت: ما بدنبال گفتن اعداد و ارقام نیستیم و برای سودرسانی به جامعه سهامداری، به پیش می‌رویم.

عضو هیات مدیره شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان در پاسخ به پرسش اختصاصی صدای بورس مبنی بر وضعیت نابسامان بازار و عرضه گسترش صنایع روی ایرانیان در این بازه زمانی بیان کرد: این شرکت در هر زمانی جسورانه عمل کرده و در تولید و صادرات جزء اولین‌ها بوده است. در سال گذشته به عنوان صادرکننده نمونه ملی انتخاب شد و نوید خوبی برای شرکت و سهامداران بوده است. شرکت با عرضه اولیه در سال گذشته می‌توانست سوددهی بهتری داشته باشد، اما این تاخیر عرضه، شاید باعث سوددهی کمتر باشد، اما با عرضه این سهم در کف قیمت و خرید خوبی که سهامداران در حال حاضر دارند، می‌توان آینده بسیار روشنی را برای خریداران این سهم متصور شد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده