تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۰۴
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۲۰۹۶۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با ۱۵ درصد:

بازار سهام امروز میزبان نخستین عرضه اولیه است/ نقدینگی و سهمیه احتمالی

‌می‌متالز - بازار سرمایه امروز میزبان نخستین عرضه اولیه سال است که با ۱۵ درصد سهام گسترش صنایع روی ایرانیان رخ خواهد داد.

به گزارش می‌متالز، درحالی پرونده عرضه اولیه شرکت‌ها در بورس و فرابورس طی سال گذشته با واگذاری سهام ۲۶ شرکت بسته شد که با آغاز سال جاری و گذشت ۱.۵ ماه، بازار سرمایه امروز میزبان نخستین عرضه اولیه سال جدید است.

در این رویداد ۱۳ درصد از سهام گسترش صنایع روی ایرانیان شامل ۶۵ میلیون سهم با محدوده قیمتی ۵۶۱۷ تا ۶۱۷۹ ریالی هر سهم و سهمیه ۱۳۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه اولیه می‌شود.

حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای مشارکت در این عرضه، ۸۱ هزار تومان است که در صورت استقبال ۳ تا ۵ میلیون نفر تعداد ۱۵ تا ۲۵ سهم به هر کد (حدود ۹.۵ تا ۱۵.۵ هزار تومان) به هر کد تخصیص خواهد یافت.

همچنین دو درصد از سهام شرکت شامل ۱۰ میلیون سهم متلعق به صندوق‌های سرمایه گذاری است که روز کاری بعد از عرضه اولیه با همان قیمت کشف شده، تخصیص داده می‌شود؛ بنابراین گزارش، گسترش صنایع روی ایرانیان به منظور تولید دو هزار تن ورق روی از سال ۸۶ آغاز به کار کرد و توانست طی مدت ۶ سال پروانه بهره برداری را ارتقا و مجوز تولید سالانه ۶ هزار تن شمش روی را کسب کند. موضوع اصلی فعالیت شامل تولید ورق و شمش روی است. عمده تامین کنندگان مواد اولیه اصلی شرکت زرین معدن آسیا به عنوان سهامدار عمده و شرکت‌های تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان، کیمیای زنجان گستران و تهیه و تولید مواد معدنی ایران هستند.

سرمایه اولیه شرکت با ۱۶۳ نیروی انسانی در بدو تاسیس دویست هزار تومان بوده که طی پنج مرحله افزایش سرمایه به ۵۰ میلیارد تومان رسیده است. ۵۴ درصد سهام به شرکت زرین معدن آسیا، ۲۰ درصد به شهرام کدخدایی، ۱۴ درصد به شرکت کیمیای زنجان گستران، ۱۰ درصد به سرمایه گذاری صنعت و معدن اعتماد ایرانیان و یک درصد به هرکدام از دو شرکت ذوب گران رنگین فلز و موسسه بنیاد نیکوکاری جمیلی تعلق دارد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده