تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۶
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۲۰۹۷۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تلاش‌ها برای یافتن محبوسین معدن طزره دامغان در چهارمین روز ادامه دارد

‌می‌متالز - فرماندار دامغان: تلاش‌های پنج تیم امدادی به صورت شبانه روزی برای جستجوی محبوسین معدن طزره ادامه دارد.

به گزارش می‌متالز، بندرآبادی افزود: امروز به همراه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان دامغان در محل معدن البرز شرقی در روستای طزره حضور پیدا کردیم و در جلسه با مدیرعامل و معاونین فنی این شرکت جدیدترین اقدامات انجام شده تشریح شد.
وی افزود: شرکت البرز شرقی بخاطر سابقه فعالیت در حوزه معادن، یک تیم امداد و نجات برای حوادث معدنی در اختیار دارد که تجربه بالای در این زمینه دارند.
فرماندار دامغان گفت: پنج تیم امدادی که هر تیم متشکل از ۳۰ نیروی امدادی است در شیفت‌های ۴ ساعته به صورت شبانه روزی در حال جستجوی محبوسین هستند.
بندرابادی تصریح کرد: در حال حاضر تیم‌های امدادی در تلاش اند تا تونل اصلی را تعریض و استحکام بخشی کنند تا انبوه آوار از معدن خارج شده و ایمن سازی لازم برای نیرو‌های امدادی انجام شود.
وی افزود: به موازات تعریض تونل اصلی، از بالای تونل حفره‌های ایجاد شده تا روند دمیدن و انتقال هوا به داخل تونل و انتقال نیرو‌های امدادی برای انجام عملیات جستجو با سرعت بیشتری انجام شود.
به گفته وی تا این لحظه هیچ اطلاعات و خبری در خصوص محبوسین در تونل طزره دامغان به دست نیامده است.
چهار روز پیش در ریزش معدن زغال سنگ طزره در ۶۵ کیلومتری شمال دامغان دو تن از معدن چی‌ها بنام میلاد روشنایی و سید اصغر افضلی در این تونل محبوس شدند و از همان دقایق ابتدایی امدارسانی‌ها آغاز شد، ولی به علت ریزش زیاد تونل و مسیر طولانی تاکنون تیم‌های امداد و نجات موفق به دستیابی به این دو کارگر نشدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما سمنان

عناوین برگزیده