تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۰۹۷۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارز دیجیتال جدید نیامده ۴۵ میلیارد دلاری شد و در رده هشتم دنیا قرار گرفت

‌می‌متالز - ارزش ارز دیجیتال جدید موسوم به اینترنت کامپیوتر (دفینیتی) نیامده به ۴۵ میلیارد دلار رسید تا در رده هشتم بین ۱۰ رمز ارز مطرح دنیا قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، در پی عرضه ارز دیجیتال جدید "دفینیتی" (اینترنت کامپیوتر و با نماد ICP)، ارزش آن به ۴۵ میلیارد دلار و با سهم ۱.۶ درصدی رسید تا نیامده در رده بندی کوین مارکت کپ به یکی از بزرگترین ارز‌های مجازی دنیا تبدیل شود و در رده هشتم ۱۰ رمزارز قرار گیرد.

براساس این گزارش، "دفینیتی" سال ۲۰۱۶ تأسیس و بعد از پنج سال عرضه شد. قیمت هر واحد "دفینیتی" ۳۴۷ دلار و با احتساب نرخ تتر ۲۳.۳۳۵ تومان معادل بیش از ۸ میلیون تومان بوده و حجم مبادلات روزانه آن ۱.۳۱ میلیارد دلار است. تعداد واحد‌های در گردش هم ۱۲۳.۷۵ میلیون و تعداد کل واحد‌ها ۴۶۹.۲۱ میلیون خواهد بود.

این ارز دیجیتال جدید، اولین بلاکچینی است که با سرعت وب با ظرفیت بی‌حد و حصر اجرا می‌شود و از قرارداد‌های هوشمند یا برنامه‌های نرم افزاری استفاده می‌کند و قرار است به سازندگان نرم‌افزار و تولیدکنندگان محتوا کمک کند تا مجبور نباشند از شرکت‌های دیجیتال بزرگ مثل آمازون یا فیسبوک یا سرور‌ها و خدمات تجاری استفاده کنند.

طبق گفته دامینیک ویلیامز موسس "دفینیتی" این ایده هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و کاربران می‌توانند رسانه‌های اجتماعی و سایر خدماتی را ایجاد کنند که با غول‌های اینترنت دنیا قابل رقابت باشد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده