تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۴۵
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۲۰۹۸۷۸
سرویس خبر : انرژی
اوپک اعلام کرد:

پیش بینی مثبت از افزایش ۶ میلیون بشکه‌ای تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱

‌می‌متالز - طبق پیش‌بینی اوپک، متوسط تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی با افزایش روزانه ۶ میلیون بشکه‌ای نسبت به سال قبل به ۹۶.۵ میلیون بشکه می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، اوپک در گزارش ماهانه از بازار نفت اعلام کرد: انتظار می‌رود متوسط تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی ۹۶.۵ میلیون بشکه در روز باشد که ۶ میلیون بشکه بیشتر از سال گذشته است و پیش‌بینی می‌شود این روند در نیمه دوم سال تسریع شود.

بر اساس این گزارش، اوپک پیش بینی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار در آمریکای شمالی، هند و برزیل را ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده، ولی دورنمای تقاضا در سه ماهه دوم و سوم را در پی تسریع واکسیناسیون کرونا در جهان، ۱۵۰ و ۲۹۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

انتظار می‌رود مناطقی مانند خاورمیانه و آسیا هم در نیمه دوم سال به شرایط عادی بازگردند. بیشترین افزایش تقاضا مربوط به آمریکای شمالی خواهد بود، ولی انتظار نمی‌رود سطح تقاضا به سطح قبل از بحران کرونا برسد.

طبق پیش بینی این سازمان، عرضه نفت کشور‌های غیر عضو در سال جاری، روزانه ۷۰۰ هزار بشکه است که به علت یخبندان تگزاس در ماه فوریه (بهمن)، ۲۳۰ هزار بشکه کمتر خواهد بود.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده