تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۳
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۱۰۰۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس بسیج مهندسان:

پارسال موانع تولید یک هزار واحد صنعتی در البرز شناسایی شد

‌می‌متالز - رییس سازمان بسیج مهندسان صنعت و معدن سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اعلام کرد که با راه اندازی قرارگاه نهضت جهش تولید با محوریت بسیج مهندسان، سال گذشته موانع تولید یک هزار واحد تولیدی و صنعتی در این استان شناسایی شد.

به گزارش می‌متالز، حسین رجبی روز شنبه افزود: به منظور عارضه یابی واحد‌های تولیدی و صنعتی سال گذشته فراخوانی را برای همکاری اساتید، دانشجویان و متخصصان منتشر کردیم که ضمن عارضه یابی یک هزار واحد تولیدی، برای ۱۵۰ مورد مشاوره تخصصی ارایه شد.

وی با بیان اینکه این طرح به منظور جهش تولید، حل مشکل رکود، کمک به اشتغالزایی، تقویت و حمایت از تولید داخلی اجرا شد، اظهار داشت: برای تمام این واحد‌ها شناسنامه وضعیتی تهیه شد.

وی گفت: این طرح که در سال جاری نیز در راستای شعار سال مقام معظم رهبری به منظور آمایش دوباره واحد‌های صنعتی و تولیدی استان ادامه می‌یابد، زیرا پس از شیوع بیماری کرونا و تحریم‌ها آمار این واحد‌ها متفاوت شده است.

رییس سازمان بسیج مهندسان صنعت و معدن سپاه استان البرز بیان داشت: یکی از برنامه‌هایی که در اجرای این طرح در سال جاری انجام می‌شود، سرکشی‌های ماهیانه به شهرک‌های صنعتی استان با حضور فرمانده سپاه استان است تا به صورت میدانی معضلات و مشکلات این واحد‌ها رصد شود.

راه اندازی دبیرخانه حمایت از ایده‌های نوآورانه

رجبی افزود: یکی دیگر از اقدامات در سال جاری برای حمایت از تولید در استان راه اندازی دبیرخانه حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه برای حرکت به سمت تجاری سازی آن‌ها می‌باشد که این حمایت ها، حمایت از ایده تا محصول می‌باشد.

وی تصریح کرد: قرارگاه این دبیرخانه هم اکنون به ریاست فرمانده سپاه استان و دبیری بسیج مهندسین صنعت و معدن تشکیل شده است.

راه اندازی نمایشگاه دایمی مجازی محصولات تولید داخل

رییس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه البرز اقدام بعدی در سال جاری را با محوریت بسیج مهندسین راه اندازی نمایشگاه دایمی مجازی محصولات تولید داخل عنوان کرد و گفت: برای راه اندازی این نمایشگاه سامانه‌ای ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد راه اندازی این نمایشگاه مجازی توسط البرز ارایه شده، افزود:، ولی حمایت‌ها وبارگذاری این نمایشگاه به صورت ملی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته پایش و عارضه یابی واحد‌های صنعتی و تولیدی انجام شد و امسال هم موانع تولید آن‌ها رفع خواهد شد تا به عرصه تولید بازگردند.

رجبی بیشترین مشکلات در حوزه تولید را در بخش زیرساخت، بازار و قوانین و مقررات دانست.

۲۵۰۰ نفر از مهندسین و متخصصین استان البرز عضو بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه امام حسن مجتبی (ع)‌استان البرز هستند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) البرز

عناوین برگزیده