تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۴
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۲۱۰۳۰۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

مشکلات پیش‌روی برند‌های مطرح خودرو

‌می‌متالز - برقی‌سازی، ارتباط آنلاین، خودمختاری، حرکت سریع شرکت‌های نوپا (استارت‌آپ)، همه‌گیری جهانی کرونا، برگزیت، کمبود جهانی نیمه‌هادی‌ها، تغییر عادت‌های مصرف‌کنندگان، مدل‌های خرده‌فروشی جدید، انسداد کانال سوئز و دیگر موارد، فهرستی از چالش‌های گسترده کوتاه‌مدت و بلندمدت پیش‌روی صنعت خودروی امروز هستند. این چالش‌ها گاهی اوقات مضحک و برخی مواقع بسیار مخرب و دردناک هستند.

به گزارش می‌متالز، دقیقا چه شرکت‌هایی با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند؟ بخش ترجمه شرکت‌ها در گزارشی از وب‌سایت اتوکار، در ادامه به پنج مورد از مهم‌ترین برند‌های دنیای خودرو که با این چالش‌ها مواجه شده‌اند اشاره می‌کند.

جگوار

جگوار در حال حاضر یک هدف مهم، اما بدون برنامه مشهود دارد. جسارت آن در حرکت به سمت تمام‌برقی شدن تا سال ۲۰۲۵، پس از فروش سال گذشته کمتر در حدود ۱۰۲۴۹۴ دستگاه، در مقایسه با فروش بی‌ام‌و سری ۳ در اروپا که بالغ بر ۱۱۸۳۶۹ دستگاه بود، اشاره به آخرین چرخش تاس برای این برند معروف دارد. البته که رهبری آن هدفی را مشخص کرده است که نشان می‌دهد برنامه‌های آن در حال به ثمر نشستن است. از آن جمله می‌توان به مشارکت در اجرای یک پلت‌فرم خودروی برقی که به احتمال زیاد با یک شرکت چینی خواهد بود، اشاره کرد که اجرای آن در صورتی‌که فروش جگوار رونق داشته باشد درخشان خواهد بود.

آلفارومئو

آلفا رومئو احتمالا هرگز تحت رهبری استلانتیس مورد بررسی دقیق قرار نگرفته است. اما آمار و ارقام حاکی از آن هستند که عملکرد این برند در سال گذشته وخیم بود. این برند بالغ بر ۳۵۷۱۸ خودروی جدید در اروپا و حدود ۱۸۵۸۶ دستگاه در ایالات متحده فروخت. اما در این صنعت هیچ‌گاه ضرر‌های مداوم قابل تحمل نیستند و در حال حاضر باید تصمیمات بی‌رحمانه‌ای گرفته شود. به عنوان مثال، پلت‌فرم یک‌میلیارد پوندی جورجیو که متکی به دو سالن تولید برند جولیا که فروش بدی را داشته است و سالن تولید شاسی بلند Stelvio است، به زودی بسته خواهند شد. از این رو مدیران آلفارومئو تصمیم گرفتند یک پلت‌فرم مشترک گروهی ارائه دهند که صرفه‌جویی در هزینه‌ها در این طرح آشکار خواهد بود، اما آیا صرفه‌جویی بازهم برای نجات آلفارومئو کافی است؟

دی‌اس

صرف نظر از میراث گرانبها یا جذابیت ذاتی خودرو‌های دی‌اس، بلکه با بهره‌گیری از مزایای پایدار بخشی از یک گروه موفق بودن مانند گروه PSA در ابتدا و استلانتیس در حال حاضر، برند فرانسوی DS هنوز در تلاش برای حفظ وجهه و جذابیت جهانی خود است. افتتاح ۹ سالن جدید برای این برند در آسیا، جایی که فروش آن به شدت سقوط کرده، شاید جذابیت آن را برای مشتریان افزایش دهد، اما مجموع فروش آن در اروپا در سال گذشته که بالغ بر ۴۳۶۸۶ دستگاه بود، نشان‌دهنده مشکلات عمیق‌تری برای این برند است.

اسمارت

با توجه به تمرکز دنیا روی کاهش انتشار کربن و ازدحام، به نظر می‌رسد شرایط برای شکوفایی برند اسمارت مهیا باشد. مالک این برند محبوب، خودروسازی دایملر آلمانی، سال گذشته وارد یک سرمایه‌گذاری مشترک ۵۰-۵۰ با شرکت جیلی شد که این مشارکت برای برطرف کردن برخی محدودیت‌ها و شروع فروش محصولات خود در چین صورت پذیرفت، اما با وجود اینکه هنوز یک سال به ارائه خودروی SUV کوچک برقی آن مانده و خودرو‌های فعلی آن نیز چندان مورد استقبال قرار نگرفته، در حال حاضر به‌رغم حضور نزدیک به ۳۰ ساله این برند در تولید خودرو، به نظر می‌رسد موفقیت بیش از هر زمان دیگری از این خودروساز روی برگردانده است.

لامبورگینی

سود لامبورگینی در سال گذشته در سطح رکورد‌های قبلی خود بود، زیرا در این دوران مردم بیشتر روی خودرو‌های لوکس هزینه می‌کنند، این در حالی است که خودروی شاسی‌بلند Urus تنوع‌طلبی مشتریان خود را به خوبی برآورده کرده است، اما شایعات در مورد اینکه گروه فولکس واگن می‌خواهد آن را بفروشد همچنان ادامه دارد. به نظر می‌رسد دلیل این موضوع این است که سطح سرمایه‌گذاری در این بخش باید پاسخگوی نیاز برای گذار به دنیای جدید باشد و همچنین چالش‌های پیش‌روی تولیدکنندگان خودرو‌های الکتریکی مانند Rimac و Nio در حال حاضر بسیار زیاد است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده