تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۰
بازدید: ۳۵۲
کد خبر: ۲۱۰۵۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نوسان در بازار سهام آسیا و اقیانوسیه

‌می‌متالز - با انتشارآمار خُرده فروشی و صنعتی چین، بازار سهام آسیا و اقیانوسیه نوسان یافت.

به گزارش می‌متالز، صبح دوشنبه در پی واکنش سرمایه گذاران به انتشار اطلاعات اقتصادی چین، سهام‌ها در معاملات آسیا و اقیانوسیه نوسان یافت. سهام‌های چین بالاتر بود، در حالی که کامپوزیت شانگ‌های حدود ۰.۹ درصد افزایش و شنژن ۱.۹۳۳ درصد افزایش داشت.

این تغییرات پس از انتشار داده‌های اقتصادی چین صورت گرفت. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط دفتر ملی آمار این کشور، تولید صنعتی چین در آوریل ۹.۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. این رقم مطابق با انتظارات نظرسنجی رویترز بود. همچنین داده‌های رسمی نشان داد که فروش خرده فروشی‌ها در چین در آوریل ۱۷.۷ درصد رشد سالانه داشته است.

در ژاپن، نیک کی ۲۲۵ در معاملات صبح ۰.۹۶ درصد افت کرد در حالی که شاخص تاپیکس کمی پایین آمد. کاسپای کره جنوبی ۰.۴۴ درصد پایین‌تر بود. در استرالیا، اس اند پی/ای اس اکس ۲۰۰ به میزان ۰.۴۶ درصد رشد کرد. ام اس سی آی، شاخص جامع در سهام‌های آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن ۰.۲۵ درصد بالاتر معامله شد.

ارز‌ها و نفت

روز یکشنبه پس از آنکه الون ماسک مدیر عامل تسلا اعلام کرد که این سازنده وسایل نقلیه الکتریکی بقیه دارایی‌های خود به صورت ارز رمزنگاری شده را فروخته یا ممکن است بفروشد، قیمت بیت کوین مورد بررسی سرمایه گذاران قرار گرفت. طبق داده‌های کوین متریک قیمت بیت کوین ۴۵۱۲۴.۶۸ دلار بود.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود پس از کاهش اخیر از ۹۰.۸ در قیمت ۹۰.۳۹ قرار گرفت. ین ژاپن با ۱۰۹.۳۴ در هر دلار معامله شد. دلار استرالیا در پی کاهش هفته گذشته از ۰.۷۸ دلار، در ۰.۷۷۵۷ دلار تغییر قیمت داد.

در معاملات آسیا قیمت نفت بالاتر بود و معاملات آتی نفت خام برنت با ۰.۳۹ درصد افزایش به ۶۸.۹۸ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۰.۴ درصد افزایش به ۶۵.۶۳ دلار در هر بشکه رسید.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده