تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۰۵
بازدید: ۴۸۴
کد خبر: ۲۰۹۷۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت در بازار سهام آسیا و اقیانوسیه

‌می‌متالز - بازار آسیا و اقیانوسیه با وجود نگرانی‌های تورمی، افت داشت و در وال استریت هم داوجونز بدترین روز خود را از فوریه گذراند.

به گزارش می‌متالز، با احتیاط سرمایه گذاران درمورد نگرانی‌های تورمی رو به رشد، روز چهارشنبه بازار آسیا و اقیانوسیه غالبا افت داشت. بازار‌های چین در تجارت اولیه آرام بودند. کامپوزیت شانگ‌های بی تغییر بود و شنژن ۰.۴۵ درصد کاهش داشت. شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ تقریباً ثابت معامله شد.

در ژاپن، نیک کی ۲۲۵ پس از افزایش اولیه ۰.۷۱ درصد افت کرد، در حالی که شاخص تاپیکس ۱.۰۸ درصد کاهش یافت. سهام خودروسازی نیسان ۱۱.۸۶ درصد سقوط کرد. این شرکت روز سه شنبه اعلام کرد که زیان عملیاتی سالانه خود در سال منتهی به ۳۱ مارس از ضرر ۴۰ میلیارد ینی سال گذشته به ۱۵۰.۶۵ میلیارد ین (۱.۳۸ میلیارد دلار) افزایش یافته است.

صبح چهارشنبه به طور کلی، سهام‌های خودرو در ژاپن سقوط کرد. شاخص کاسپای کره جنوبی ۰.۷۹ درصد افت کرد. سهام‌ای اس اکس ۲۰۰ استرالیا ۱.۱۱درصد کاهش یافت. ام اس سی آی، شاخص سهام جامع آسیا و اقیانوسیه، خارج از ژاپن ۰.۵۹ درصد از دست داد.

یک استراتژیست گفت: نگرانی‌های تورمی در برابر پس زمینه قیمت‌های بالاتر کالا دلیلی برای فروش سهام فناوری ایالات متحده در دوشنبه شب مشخص شد. با نگاهی به اطلاعات منتشر شده طی ۲۴ ساعت گذشته، می‌توان ادعا کرد که حداقل شواهد جدید بیشتری در مورد افزایش تورم داریم.

روز سه شنبه چین اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان می‌داد قیمت دروازه کارخانه در آوریل با سریعترین نرخ در سه سال و نیم گذشته افزایش یافته در حالی که قیمت‌های مصرف کننده با سرعت کمتری افزایش یافته است. این موضوع به نگرانی‌ها در مورد افزایش سریع تورم که ممکن است بانک‌های مرکزی را مجبور به افزایش نرخ بهره و اقدامات سختگیرانه دیگر کند، دامن زد. روز چهارشنبه پس از فروش یک شبه، داو جونز بدترین روز خود را از فوریه گذراند.

ارز‌ها و نفت

در بازار ارز، دلار آمریکا در ۹۰.۲۹۱ معامله شد، در حالی که در هفته قبل از آن نزدیک به ۹۱.۰۰ بود. ین ژاپن با ۱۰۸.۸۲ در هر دلار تغییر قیمت داد و نسبت به هفته گذشته بالاتر از ۱۰۹.۰۰ افزایش یافت. در همین حال، دلار استرالیا نزدیک سطح ثابت ۰.۷۸۱۹ دلار معامله شد.

روز چهارشنبه در معاملات آسیا قیمت نفت به اندازه ناچیزی افزایش یافت. معاملات آتی نفت خام ایالات متحده با ۰.۱ درصد افزایش به ۶۵.۳۵ دلار در هر بشکه رسید و معاملات برنت تقریباً ثابت با ۶۸.۶۰ دلار معامله شد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده