تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۵
بازدید: ۳۲۰
کد خبر: ۲۱۱۷۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نوسان در بازار سهام آسیا و اقیانوسیه

‌می‌متالز - معاملات امروز در بازار سهام آسیا و اقیانوسیه با نوسان همراه شد.

به گزارش می‌متالز، روز دوشنبه معاملات دربازار‌های آسیا و اقیانوسیه با وجود رشد در بازار‌های ژاپن، سنگاپور، اندونزی و مالزی نوسان داشتند. نیک کی ۲۲۵، شاخص معیار ژاپن، ۰.۴ درصد رشد کرد. شاخص تاپیکس ۰.۵۴ درصد اضافه کرد. شاخص استریت تایمز سنگاپور ۰.۳۹ درصد افزایش یافت در حالی که کامپوزیت جاکارتا در اندونزی ۰.۴۷ درصد افزایش و شاخص معیار مالزی ۰.۸۲ درصد افزایش یافت.

در کره جنوبی، شاخص کاسپای ۰.۲۹ درصد و شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ ۰.۵۹ درصد کاهش یافت. سهام‌های چین نیز کاهش یافت: کامپوزیت شانگ‌های ۰.۳۵ درصد پایین آمد در حالی که شنژن ۰.۸ درصد افت کرد.‌ای اس اکس ۲۰۰ استرالیا در شرایطی که معدن کاران بزرگ تحت فشار قرار داشتند، ۰.۰۸ درصد پیشرفت کرد. سهام ریو تینتو ۱.۵۹ درصد کاهش یافت، فورتسکیو ۲.۶۹ درصد کاهش یافت در حالی که بی اچ پی ۱.۳۸ درصد کاهش داشت.

داو جونز و اس اند پی ۵۰۰ دومین هفته متوالی همراه با ضرر و زیان خود را ثبت کردند. معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده کمی تغییر داشت. هفته گذشته، داده‌ها نشان داد که بخش خدمات در ایالات متحده و اروپا بازگشت پرقدرتی داشته است در حالی که کسب و کار‌ها پس از تعطیلی طولانی مدت مجدداً بازگشایی شده و از بهبود تقاضای جهانی بهره‌مند شدند.

به گفته تحلیل گران، بحث در بازار‌های مالی در حال حاضر نه در مورد سرعت تولید ناخالص داخلی بلکه در مورد شکل بهبود است. آن‌ها توضیح دادند که پاسخ به سوالات مربوط به تورم زمان بر است، اما انتظار می‌رود که فدرال رزرو ایالات متحده این بازار را به طور مناسب هدایت کند. پیش بینی می‌کنیم که سخنرانان بانک فدرال راهنمایی‌های اخیر مبنی بر گذرا بودن افزایش قیمت‌ها را تغییر دهند، اما در غیر این صورت فدرال رزرو واکنش مناسبی نشان خواهد داد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده