تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۲۱۴۵۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نوسان در بازار سهام آسیا

‌می‌متالز - بازار سهام آسیا و اقیانوسیه نوسان داشت و داده‌های صادرات ژاپن در ماه می‌برخلاف انتظارات بود در حالی که وال استریت قرمزپوش بود.

به گزارش می‌متالز، سهام‌های آسیا و اقیانوسیه در معاملات چهارشنبه صبح افت و خیز داشت با وجودی که سرمایه گذاران به انتشار داده‌ها در چین و تصمیم نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده امیدوار بودند. در ژاپن، نیک کی ۲۲۵، ۰.۲۷ درصد افت کرد در حالی که شاخص تاپیکس ۰.۱۷ درصد افزایش یافت. روز چهارشنبه داده‌های وزارت دارایی ژاپن نشان داد: صادرات ژاپن در ماه می ۴۹.۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته که این کمتر از ۵۱.۳ درصد افزایش پیش بینی شده اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز بود. سهام چین در معاملات اولیه سقوط کرد. کامپوزیت شانگ‌های ۰.۳۶ درصد کاهش یافت در حالی که شنزن ۰.۳۷۱ درصد کاهش داشت. شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ ۰.۲۷ درصد افت کرد.

روز چهارشنبه قرار است تا چین داده‌های اقتصادی، شامل تولیدات صنعتی و خرده فروشی را برای ماه می‌در ساعت ۳:۰۰ بعد از ظهر اعلام کند. کاسپای کره جنوبی ۰.۵ درصد بالاتر بود. سهام استرالیا مانند اس اند پی/ای اس اکس ۲۰۰ با رشد ۰.۳ درصد افزایش یافت. ام اس سی آی، جامع‌ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن ۰.۱۳ درصد پایین‌تر معامله شد.

تصمیم پیش روی فدرال: شب گذشته در وال استریت، اس اند پی ۵۰۰ با ۰.۲ درصد افت به ۴۲۴۶.۵۹ رسید در حالی که داو جونز با کاهش ۹۴.۴۲ واحد به ۳۴۲۹۹.۳۳ رسید. کامپوزیت نزداک با کاهش ۰.۷۱ درصد به ۱۴۰۷۲.۸۶ رسید. ضرر‌های وال استریت در حالی بود که سرمایه گذاران منتظر پایان جلسه سیاست گذاری دو روزه فدرال رزرو ایالات متحده بودند که از سه شنبه آغاز شد. در حالی که انتظار نمی‌رود این بانک مرکزی اقدامی انجام دهد، معامله گران تورم و برنامه‌های نهایی بانک فدرال رزرو را زیر نظر دارند.

ارز‌ها و نفت

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، پس از جهش اخیر تا بالای ۹۰.۶ در ۹۰.۵۵۴ قرار گرفت. ین ژاپن با ۱۱۰.۰۹ در هر دلار معامله شد. دلار استرالیا در ۰.۷۶۸۷ دلار تغییر قیمت داد.

قیمت نفت در معاملات روز آسیا بالاتر رفت و معاملات آتی نفت خام برنت با ۰.۶۵ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۰.۶۵ درصد افزایش به ۷۲.۵۹ دلار در هر بشکه رسید.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده