تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۴۱۸
کد خبر: ۲۱۰۶۷۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

ایران خودرو از تحریم‌ها عبور کرد

‌می‌متالز - عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، گفت: ایران خودرو، در شرایط تحریم‌های بین الملل دستاورد‌های بسیار مطلوبی داشته و با افزایش ۳۵ درصدی تولید در سال گذشته، از تحریم‌ها عبور کرده است.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، با اشاره به دستاورد‌های ایران خودرو در سال گذشته گفت: تولید ۵۰۵ هزار دستگاه خودرو با فاصله معنادار از سایر خودروسازان بیانگر توانمندی‌های این شرکت است.

وی ادامه داد: توانایی ایران خودرو در رسیدن به این رقم تولید بیش از هر چیز مبین این واقعیت است که اگر مدیران یک مجموعه با هم همکاری و تعامل داشته و دست به دست هم دهند، می‌توانند کار‌های بزرگی رقم بزنند.

این نماینده مجلس، تاکید کرد: کاهش هزینه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی ایران خودرو نیز یکی نشانه‌های روشن عملکرد خوب دست اندرکاران این شرکت است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران خودرو نقش محوری در ایجاد اشتغال در جامعه داشته و این شرکت باید در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و بیش از هر چیز در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید و از بین بردن موانع حمایت شود.

حجت الاسلام سلیمی، تصریح کرد: در سال گذشته شبکه و زنجیره تولید ایران خودرو توانسته ۱۵۰ هزار نیروی انسانی جدید را وارد بازار کار کند که این اقدام بسیار ارزشمند است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزایش کیفیت در محصولات ایران خودرو را مشهود دانست و گفت: محصول این شرکت توانسته پنج ستاره کیفیت را کسب کند.
نماینده مردم محلات و دلیجان، با اشاره به فعالیت‌های ایران خودرو در زمینه حودکفایی تولید گفت: این شرکت توانسته در طراحی و تولید قطعات پیچیده گام‌های مهمی در قطع وابستگی به خارج برداشته و این توانایی در زمان تحریم می‌تواند نشانه روشنی از زیرساخت‌های مناسب فنی و مهندسی و وجود نیروی انسانی آموزش دیده و مجرب در این شرکت باشد. داخلی سازی ۹۵ درصدی تولید در ایران خودرو و استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان نویدبخش و امیدوارکننده است.

وی ابراز امیدواری کرد، سال جاری در همه بخش‌ها به خصوص در شرکت‌هایی مانند ایران خودرو جهش‌های تولید در همه ابعاد صورت گیرد و در کنار آن استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان نیز باید به صورت جدی در دستور کار شرکت‌هایی مانند ایران خودرو قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده