به گزارش میمتالز، بعدازظهر دوشنبه، ۲۷ اردبیهشت ماه، «خانه فرهنگ و هنر دیهیم» در تهران، میزبان هشتمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران بود و به همت موسسه روابط عمومی آرمان آیین نکوداشت روز ملی روابط عمومی با حضور سخنگوی دولت، رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی (IPRA)، مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت بهداشت و درمان، صنایع و بنگاههای بزرگ صنعتی و اقتصادی و نیز حضور شماری از فعالان ارتباطی کشور و همچنین حضور آنلاین جمع گستردهای از فعالان ارتباطی ایرانی و بینالمللی برگزار شد.
«علی ربیعی»، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی دولت و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری در ارتباط برخط با تبریک روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، با اشاره به این که شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد در شرایط امروز جامعۀ ایران، ارتباطات به مثابۀ حیات بهینۀ جامعه است و این ارتباطات است که میتواند به نوعی زندگی اجتماعی نوین را سامان دهد.
سخنگوی دولت امیدآفرینی و تقویت سرمایههای اجتماعی توسط روابط عمومیهای شرکتها و سازمانها را مهم دانست و در وضعیت کنونی که مورد هجمه و بمباران اطلاعاتی از طرف رسانههای معاند هستیم نیاز به اطلاع رسانی دقیق و شفاف در جامعه را ضروری قلمداد کرد. به زعم ربیعی شکل گیری دولت روابط عمومی-اطلاعاتی اجتناب ناپذیر است و نیاز است که روابط عمومیها در این مسیر گام بردارند.
ربیعی همچنین بر لزوم تغییر در ساختارهای اداری و اهمیت بیشتر به روابط عمومیها و ایجاد نظام صحیح اطلاعرسانی تأکید کرد.
همچنین در این رویداد، «فیلیپ بورمانس»، رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی، در جمع ستارگان روابط عمومی ایران حاضر شد و به تشریح روابط عمومی در جهان پرداخت و خطوط آینده روابط عمومی در جهان را ترسیم کرد. او بر لزوم تسریع حرکت روابط عمومیها به سمت دیجیتالی شدن، آموزش و استفاده از تکنولوژیهای نوین در روابط عمومی اشاره کرد و اعتمادسازی و تقویت سرمایههای اجتماعی را از اولویتهای مهم روابط عمومی نوین برشمرد.
معرفی و تجلیل از ستارگان روابط عمومی ایران در سال گذشته در دو بخش انجام شد و از مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت فولاد مبارکه، در ۳ بخش «ستاره ملی»، «ستاره مدیریت روابط عمومی»، «ستاره طلایی روابط عمومی» با اهداء تندیس تقدیر شد.
در بخش «ستاره ارتباطی مدیر ارشد» هم از «حمیدرضا عظیمیان»، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، قدردانی شد. همچنین از شرکتهای فولاد هرمزگان، آتیه فولاد نقش جهان و فولاد امیرکبیر کاشان که شرکتهای زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه هستند نیز با عنوان «ستارگان ملی» روابط عمومی تجلیل شد و گروه فولاد مبارکه با کسب ۷ تندیس توانست بیشترین افتخارات را در این جشنواره از آن خود کند.
همچنین ستارههای فولادی استان اصفهان در جشن روابط عمومی ایران خوش درخشیدند و در کنار گروه فولاد مبارکه از شرکت ذوب آهن اصفهان هم به عنوان «ستارگان ملی» این رویداد تقدیر به عمل آمد.
«هوشمند سفیدی» دبیر هشتمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران با تبریک ویژه به روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه برای حضور درخشان در این جشنواره در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: هشتمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران با هدف نکوداشت روز ملی روابط عمومی در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد تا بر منزلت و جایگاه مهم روابط عمومی در کشور تاکید شود.
وی با تاکید بر گفتمان سازی در راستای ارتقاء روابط عمومی کشور گفت: با برگزاری این رویداد به دنبال شناسایی جایگاه روابط عمومی به حاکمیت و مردم هستیم.
سفیدی گفت: بالغ بر ۲۰۰ سازمان، شرکت و نهاد در سطح مدیران ارشد روابط عمومی در هشتمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران شرکت کردند که از این میان حدود ۳۳ روابط عمومی مورد تقدیر قرار گرفتند.
وی گفت: حضور درخشان شرکت فولاد مبارکه و زیرمجموعههای آن در هشتمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ثابت کرد که این شرکت علاوه بر رکوردزنی در تولید با کسب عناوین برتر در این رویداد هم رکورد زد.
دبیر جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران تصریح کرد: با تغییر مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه شاهد خلاقیت و جریان سازی خبری موفقیتهای شرکت فولاد مبارکه هستیم که جای تحسین و تبریک دارد.