تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۲۴
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۱۰۸۷۲
سرویس خبر : قراضه و بازیافت
در ابتدای هفته جاری؛

قراضه و سنگ‌آهن گران شدند؛ زغال‌سنگ ارزان

‌می‌متالز - قراضه به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر قیمت فولاد بوده و طی هفته‌های اخیر شاهد رشد قیمتی آن در بازار‌های مختلف بوده ایم.

به گزارش می‌متالز، قیمت قراضه وارداتی از امریکا در ابتدای هفته جاری نسبت به هفته گذشته با رشد ۲۰دلاری همراه شده و از ۴۸۰ دلار یه ۵۰۰ دلار برهرتن رسیده است. همچنین قراضه وارداتی از اروپا نیز طی مدت یادشده با افزایش ۱۴ دلاری قیمت از ۴۸۳ دلار به ۴۹۷ دلار برهرتن قیمت‌گذاری شده است.

قراضه وارداتی از حوزه بالتیک نیز همچون قراضه وارداتی امریکا رشد ۱۴ دلاری قیمت را تجربه کرده و از ۴۸۸ دلار به ۵۰۲ دلار بر هرتن رسیده و بالاترین قیمت قراضه را در بازار به خود اختصاص داده است.

گفته می‌شود یکی از دلایل افزایش قیمت، بالا رفتن میزان تقاضا از سوی بازار است که بعد از اتمام ماه رمضان و پایان تعطیلات رخ داده است.

یکی دیگر از مواد اولیه تاثیرگذار بر قیمت فولاد، نرخ سنگ‌آهن است که در ابتدای هفته جاری تقریبا در ثبات قیمتی بوده و تنها سنگ آهن با عیار ۶۲ درصد بوده است که با رشد ۲۰ دلاری قیمت، از ۲۰۳ دلار به ۲۲۳ دلار برهرتن رسیده است. همچنین سنگ آهن با عیار ۶۵ درصد در قیمت ۲۴۴ دلار و سنگ‌آهن با عیار ۵۸ درصد در قیمت ۱۸۴ دلار ثابت باقیمانده و نسبت به هفته گذشته رشد قیمتی نداشته است.

زغال‌سنگ نیز به عنوان سوخت مهم در صنعت فولاد این روز‌ها همچنان تحت تاثیر شرایط موجود در جهان و همه گیری کرونا قرار گرفته است؛ چراکه هند به عنوان یکی از تولیدکنندگان فولاد و مصرف کنندگان عمده زغالسنگ تحت تاثیر شرایط به وجود آمده، دچار تغییرات در روند تولید فولاد شده است.

به نظر می‌رسد عمده مواد اولیه تولید فولاد در بازار‌های جهانی رشد قیمتی داشته اند و همین موضوع نیز عامل اصلی برای افزایش قیمت فولاد شده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده