تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۵۳
بازدید: ۳۸۱
کد خبر: ۲۱۴۷۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نرخ سنگ‌آهن گهر زمین در قرارداد با گل گهر تعیین شد

‌می‌متالز - قیمت فروش هر تن سنگ‌آهن کلوخه شرکت گهر زمین به شرکت گل‌گهر، برابر با ۸ درصد متوسط نرخ سه ماهه شمش فولاد خوزستان اعلام شده در سامانه کدال طی دوره تحویل تعیین شد.

به گزارش می‌متالز، به منظور تصمیم گیری در خصوص تعیین قیمت سنگ آهن کلوخه و دانه بندی فروخته شده شرکت سنگ آهن گهر زمین به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، جلسه مشترک با حضور اعضاء محترم هیات مدیره هر دو شرکت در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۱۸ در شرکت گهر زمین برگزار و موارد زیر به توافق طرفین رسید:

۱. قیمت فروش هر تن سنگ آهن کلوخه شرکت گهر زمین با میانگین عیار ۵۲/۱۴ درصد از تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۰۱ لغایت ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ (برابر قرارداد منعقده قبلی و مطابق بند ۴ این قراردادها) به میزان حداقل ۱۱ میلیون تن به صورت نقدی و با ترم تحویل EX-WORK در محل معدن شرکت گهر زمین برابر با ۸ درصد متوسط نرخ سه ماهه شمش فولاد خوزستان اعلام شده در سامانه کدال طی دوره تحویل تعیین می‌گردد.

۲. در صورت تحویل سنگ آهن دانه بندی شده با سایز ۵۰- صفر میلی متر از محل هزینه خردایش برای هر تن به مبلغ ۲۰۰ هزار ریال مازاد بر نرخ فروش تعیین شده کلوخه خواهد بود.

۳. بدیهی است که ۸ درصد تعیین شده برای سال ۹۹ به صورت ثابت و با لحاظ شدن ارزش سنگ تحویلی و پاداش عیار خواهد بود.

۴. در هنگام صدور صورت حساب فروش به قیمت تعیین شده برابر بند‌های بالا، در صورت تعلق معادل ۹ درصد مبلغ فروش به عنوان مالیات بر ارزش افزوده در ذیل صورت حساب‌های صادره اضافه و از خریدار اخذ خواهد شد.

۵. با عنایت به اینکه محل تحویل در معدن شرکت گهر زمین است، برابر بند یک این توافق‌نامه، حمل بر عهده خریدار بوده و در صورتی که خریدار درخواست ارسال از شرکت گهر زمین را بخواهد، هزینه حمل براساس عرف منطقه و توافق طرفین انجام و هزینه آن از خریدار دریافت خواهد شد.

نرخ سنگ‌آهن گهر زمین در قرارداد با گل گهر تعیین شد

منبع: معدن ۲۴

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده