تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۸
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۲۱۴۵۵۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نرخ سنگ آهن به ۱۸۱ دلار رسید، اما چگونه؟

‌می‌متالز - بهای سنگ آهن ۶۲ درصد در بازارجهانی به ۱۸۱ دلار در تن صعود پیدا کرد که دلیل اصلی آن رشد تقاضای فولادسازی چین می‌باشد. البته طی روز‌های اخیر هم رسانه‌ها متمرکز به میزان تولید سنگ آهن غول‌های معدنی جهان شده اند که اخبار مربوط به آن‌ها هم در این رشد قیمت تاثیرگذار بوده است.

به گزارش می‌متالز، نرخ سنگ آهن در چهارمین روز پیاپی با مصرف بالای کارخانه‌های فولادی در چین، صعودی شد. تولید فولاد خام این کشور با افزایش ۱۹ درصدی سالانه در ماه گذشته همراه بوده که رکورد جدید ثبت شده است و در همین حال صادرات فولادی هم در ماه مارس افزایشی بوده است.
کارشناسان می‌گویند که علی رغم محدودیت‌های زیست محیطی اعمال شده در برخی استان ها، انتظار می‌رود که رقم تولیدی فولاد خام این کشور برای سال جاری هم صعودی باشد! با شروع سال جدید چینی و بالارفتن حاشیه سود فولاد سازان و تقاضای بالا، فولادسازان ترغیب به تولید بیشتر شده اند.
به موازات همین، غول‌های سنگ آهنی جهان از جمله واله، ریو تینتو و بی اچ پی گزارشات تولیدی خود را طی هفته‌ی جاری منتشر خواهند کرد که خبر مربوط به آن جو بازار سنگ آهن را تحت تاثیر قرار داده است.

منبع: معدن ۲۴

عناوین برگزیده