تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۶
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۲۱۴۵۸۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کاهش تولید مس غول معدنی واله در سه ماهه اول/ کاهش برنامه تولید در ۲۰۲۱

‌می‌متالز - گزارش سه ماهه تولیدات فلزات پایه توسط غول معدنی واله برزیل نشان از کاهش تولید مس در این مدت و البته کاهش برنامه تولیدی این فلزات در سال جاری میلادی دارد. اقدامی که احتمالا نرخ این فلزات را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش می‌متالز، به گفته‌ی مسوولین واله، تولید مس این شرکت در سه ماهه اول ۲۰۲۱ به طور قابل توجهی کاهش داشته است که البته به دلیل مشکلات برقی واحد دانه بندی در ایالت سوسگنو بوده و فعالیت آن را به حالت تعلیق درآورده بود. گفتنی ست مسایل مربوط به تعمیر ونگه داری این واحد تولید مس سه ماهه دوم و سوم این شرکت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
تولید مس واله طی مدت مذکور ۷۶ هزار و ۵۰۰ تن بوده که که به نسبت سال گذشته کاهش ۱۹ درصدی داشته است. همچنین برنامه‌ی تولید برای سال ۲۰۲۱ که پیش‌تر ۳۹۰ هزار تن اعلام شده بود در برنامه‌ی جدید به ۳۶۰ تا ۳۸۰ هزار تن کاهش داشته است.
افت تولید واله فقط به مس محدود نشده و به فلزات نیکل و کبالت هم رسیده است، چرا که تولید نیکل طی سه ماهه اول ۴۸ هزار و ۵۰۰ تن بوده و کاهش ۸.۸ درصدی داشته است و البته برنامه‌ی تولید سال جاری هم ۲۰۰ هزار تنی اعلام شده است. همچنین تولید کبالت این شرکت در مدت مذکور به میزان ۷۱۴ تن بوده که کاهش ۴۰ درصدی داشته است.

منبع: معدن ۲۴

عناوین برگزیده