تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۶
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۲۱۳۸۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رونق صادرات سنگ آهن

‌می‌متالز - طبق گزارش پلتس، صادرات سنگ آهن توسط تولید کنندگان عمده در ماه می‌بهبود یافته است. محموله‌های ریوتینتو، بی اچ پی، واله، فورتسکیو و روی هیل Roy Hill و بندر سالدان‌ها در آفریقای جنوبی در ماه می‌به ۹۹.۴۱ میلیون تن رسیده که با رشد ماهانه ۷.۸ درصدی و رشد سالانه ۳ درصدی، بالاترین سطح صادرات سال جاری است.

به گزارش می‌متالز، با احتساب این رقم، میزان صادرات ژانویه تا می‌به ۴۶۵.۰۱ میلیون تن رسیده که که ۱.۷ درصد افزایش سالانه را نشان می‌دهد.

به طور معمول، ماه ژوئن یکی از قوی‌ترین ماه‌های سال برای حمل و نقل سنگ آهن است، زیرا سال مالی استرالیا در ۳۰ ژوئن به پایان می‌رسد و شرکت‌های بی اچ پی و فورتسکیو می‌خواهند قبل از بستن سال مالی خود، درآمد را بهینه کرده و به سطح مطلوب فروش برسند. این در حالی است که ریو تینتو و واله از سال مالی تقویم استفاده می‌کنند و می‌خواهند بازدهی خوبی برای نیمه اول سال داشته باشند.

درکل، حجم ضعیف صادرات در سال جاری، همراه با تولید قوی فولاد در چین، منجر به محدودیت موجودی سنگ آهن شد. این امر موجب تداوم قیمت بالای سنگ آهن روی ۲۰۵ دلار در تن سی اف ار در ماه می‌و رسیدن آن به ۲۱۷ دلار در تن سی اف ار در ماه ژوئن بود.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده