تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۵
بازدید: ۴۵۷
کد خبر: ۲۱۱۰۲۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

اتفاق عجیب در پروژه‌های مسکن مهر با درخواست مالیات ۲ تا ۱۰ میلیونی/ معاون وزیر راه: سود سازندگان در مسکن مهر ناچیز است

‌می‌متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که سود سازندگان در طرح مسکن مهر ناچیز است، گفت: مالیات واحد‌های طرح مذکور از آورده متقاضیان کسر می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمود محمودزاده درباره مالیات واحد‌های مسکن مهر، اظهار کرد:‌پروژه‌های مسکن مهر از پرداخت مالیات معاف نیست، عدد دریافت شده برای مالیات در این طرح ثابت است.

وی ادامه داد: در سنوات اخیر با ابطال روی یک مصوبه، یک سری از پروژه‌هایی که دیرتر شروع شده یا ساخت و تکمیل آن‌ها طولانی شده مشمول پرداخت مالیات هستند.

وی با بیان این‌که در حال رایزنی با سازمان امور مالیاتی هستیم که اگر بتوانیم آنرا حل کنیم، تصریح کرد: سازندگان مسکن مهر مالیات را نمی‌پردازند و متقاضیان باید آنرا پرداخت کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که در مسکن مهر و مسکن‌های حمایتی سرمایه‌گذار نداریم، اضافه کرد: این مالیات، مالیات سرمایه‌گذاری است. به‌عبارت دیگر یک سرمایه‌گذاری انجام می‌شود، سودی کسب می‌شود و باید بخشی از آن به‌عنوان مالیات پرداخت شود.

محمودزاده گفت: سازندگان در مسکن حمایتی صرفا سازنده هستند، یعنی برای کسی مسکن را می‌سازند که از همان اول آورده را تامین می‌کند و با قیمت تمام شده و یک سود خیلی مشخص و ناچیزی است. سود پیمانکاری و آن شرایطی که بخواهند بر اساس آن مالیات پرداخت کنند نبوده است. به همین دلیل قبلا و الان دیدگاه آن است که مالیات مسکن مهر باید به حداقل برسد.

وی افزود: هر چه عدد مالیات مسکن مهر افزایش یابد به‌طور مستقیم به عدد تمام شده اضافه می‌شود و متقاضی نهایی متحمل این هزینه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در واکنش به مطالبه مبالغ ۲ تا ۱۰ میلیون تومانی برخی سازندگان پروژه‌های مسکن مهر از متقاضیان تحت عنوان مالیات، افزود: «چند سال پیش بر اساس یک نظریه یا شکایت دیوان عدالت اداری محدودیت نرخ مالیات -برای واحد‌های مسکن مهر- را که حدود ۹۰ درصد از پروژه‌های این طرح از آن منتفع شده‌اند، تمام شده و رفته است. باقیمانده واحد‌ها دچار مشکلی شده و با ابطال مصوبه این‌ها را دچار مسئله کرده است.»

محمودزاده بیان کرد: البته یک دیدگاهی وجود دارد و مطابق استعلام از دیوان عدالت اداری این مصوبه عطف به ماسبق نمی‌شود. کسانیکه از آن‌ها مالیات مطالبه شده واحد‌های آن تمام قبل از این بخشنامه شروع شده و ما معتقدیم که مشمول ابطال بخشنامه نمی‌شوند، باید با همان شرایط قبلی -مالیات آنها- محاسبه شود و به حساب‌های سازمان امور مالیاتی واریز خواهد شد.

برخی سازندگان مسکن مهر در شهر‌های جدید اطراف تهران شرط تحویل واحد‌های این طرح را پرداخت ارقامی از ۲ تا ۱۰ میلیون تومان تحت عنوان مالیات توسط متقاضیان اعلام می‌کنند. مساله‌ای که چند وقتی است با اعتراض مالکان مسکن مهر روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده