به گزارش میمتالز، در مراسم احداث سه زیرگذر خط ریل مسیر تهران ـ اهواز در منطقه ۱۷ پیروز حناچی شهردار تهران، داود لطفی شهردار منطقه ۱۷، محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران، معتمدان محلی منطقه ۱۷ حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم پیروز حناچی شهردار تهران گفت: یکی از خصیصههای منطقه ۱۷ این است که محصور شده است؛ در میان سه خط راه آهن، خوشبختانه روی خط تهران ـ تبریز کار میکنند و فاز اولش انشالله تا پایان خرداد به بهرهبرداری میرسد.
شهردار تهران افزود: در سه نقطه از خط تهران اهواز که در آن هستیم، همکارانم با همکاری راهآهن زیرگذری را دیدند که ارتباط محلی را برقرار میکند و انشالله رضایتمندی را ایجاد خواهد کرد.
وی تصریح کرد:، چون مردم به واسطه اینکه از این دلتا خارج بشوند باید کیلومترها راه را بیدلیل طی میکردند، این زیرگذرها به ارتباط محلی کمک خواهد کرد.
حناچی یادآور شد: باید از راه آهن جمهوری اسلامی ایران به جهت هماهنگیها در پروژه تهران ـ تبریز تشکر کنم و هم در پروژه قطار تهران ـ اهواز که واقعا امکانپذیر نبود؛ توافق کردیم و قرار است که انشالله تا پایان خرداد به بهرهبرداری برسد. اینجا هم این زیرگذرها حدود ۱۱ میلیارد تومان هزینه دارد.
داود لطفی شهردار منطقه ۱۷ نیز درباره این طرح گفت: تلاش مدیریت شهری رسیدگی به نیازهای واقعی و نگهداشت مستمر شهر به بهترین نحو است که در این بین، تسهیل تردد ایمن شهروندان یکی از وظایف ذاتی و ضروری دست اندرکاران مدیریت شهری به حساب میآید.
وی افزود: تأمین دسترسی مناسب بین شمال و جنوب خط راه آهن که از مطالبات به حق شهروندان محلات جنوبی منطقه به ویژه شهروندان ساکن در اطراف خط راه آهن مسیر تهران - اهواز بود و از سالیان گذشته مد نظر مدیریت شهری قرار داشت، اکنون با توجه به تعاملاتی که با مسوولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران بعمل آمده، قابل اجرا شد.
شهردار منطقه ۱۷ خاطرنشان کرد: پس از جلسات و مذاکرات متعدد با مسوولان راه آهن، مجوز احداث سه دهانه زیرگذر در محدوده جغرافیایی منطقه ۱۷ بدست آمد که کلنگ احداث این سه زیرگذر امروز با حضور شهردار تهران انجام میشود.
لطفی یادآور شد: حداقل عرض مفید این زیرگذرها پنج متر در عمق هفت متر، با ارتفاع مفید ۵.۵ متر است و تمامی خودروهای سبک و سنگین، به خصوص خودروهای آتش نشانی و اتوبوس توان عبور از آن را خواهند داشت.
به گفته وی، باتوجه به اینکه در ۲ زیرگذر غیر استاندارد موجود در این مسیر آبروهایی بود که در سالهای دور تنها برای عبور خودروهای سواری بازگشایی شدند، با راه اندازی این زیرگذرها ضمن کاهش زمان امداد رسانی خودروهای امدادی و آتش نشانی، امکان تردد برای خودروهای سنگین از جمله اتوبوس که از ارتفاع بیشتری برخوردار هستند فراهم میشود و همچنین شهروندان محلات جنوبی مسیرخط ریلی راه آهن تهران - اهواز از نعمت دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی و خطوط اتوبوسرانی نیز بهره مند میشوند.
منبع: خبرگزاری تسنیم